سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرانه کمک به ایتام بوشهری کم است/ تلاش برای جذب حامیان جدید با پویش ایران مهربان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی بوشهر گفت: همه ایتام نیازمند این استان حامی دارند، اما سرانه کمک به آنان کم است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمد رضا میری مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان بوشهر با بیان اینکه ۷ هزار و ۶۵۰  فرزند یتیم و محسنین در استان زیر پوشش این نهاد هستند، عنوان کرد: با وجود اینکه همه این فرزندان حامی دارند، اما سرانه کمکی آنان خیلی پایین است، از همین رو به دنبال جذب حامیان جدید و افزایش سرانه کمک به آنان هستیم.

او با اشاره به طرح اکرام ایتام، افزود: این طرح سال‌ها است در کمیته امداد به منظور جذب حامی برای ایتام بی سرپرست زیر ۱۸ سال فعالیت می‌کند و هم اکنون استان بوشهر یک شبکه عظیم ازحامیان معنوی، فرزندان ایتام و محسنین بد سرپرست را در خود جای داده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان بوشهر طرح پویش ایران مهربان را طرحی برای جلب مشارکت همگانی نیکوکاران برای کمک به ایتام و فرزندان محسنین عنوان کرد و ادامه داد: در این طرح قشرهای مختلف مردم یک یا چند فرزند معنوی را زیر چتر حمایتی خود قرار می‌دهند و ماهیانه مبلغی را مستقیم به حساب فرزندان معنوی خود پرداخت می‌کنند.

میری با بیان اینکه اکنون سرانه کشوری پرداختی برای فرزندان ایتام ۵۲۲ هزار تومان و برای فرزندان محسنین ۲۰۳ هزار تومان اعلام شده است، ادامه داد: در پویش ایران مهربان، افزایش سرانه فرزندان ایتام تا ۷۰۰ هزار تومان و فرزندان محسنین تا ۴۰۰ هزار تومان تعیین شده است که باید برای محقق شدن این طرح تلاش کنیم.

او گفت: به دنبال بیش از ۲۰ هزار حامی در طرح پویش ایران مهربان هستیم تا سرانه فرزندان ایتام و محسنین را افزایش دهیم.


بیشتر بخوانید


مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان بوشهر با تاکید بر اینکه کمیته امداد هیچ دخل و تصرفی در کمک‌های حامیان برای فرزندان ایتام و محسنین ندارد، بیان کرد: حامیان ایتام می‌توانند به صورت مستقیم با مراجعه به پایگاه اینترنتی ekram.emdad.ir یا با مراجعه به دفترهای کمیته امداد در استان فرزند معنوی خود را در هر شهر و روستایی که دوست دارند انتخاب کنند و با دریافت یک شماره حساب مجازی کمک‌های خود را مستقیم به حساب فرزند مورد نظر پرداخت کنند.

به گفته میری، بیش از ۳۰ هزار خانواده در استان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی هستند که در بیش از ۶۰ درصد آن‌ها، به دلیل فوت سرپرست یا به دلایل دیگر اجتماعی، زنان، سرپرست خانوار هستند.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.