سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باشگاه خبرنگاران جوان بررسی کرد؛

نظر کمیسیون‌های تخصصی مجلس درباره وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم چیست؟/ کدام وزیر آری، کدام وزیر نه؟

کمیسیون‌های تخصصی مجلس، هر کدام نظرهای تقریباً موافق و مخالفی را نسبت به وزرای پیشنهادی مرتبط با وظایفشان دارند.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مجلس شورای اسلامی پس از چهار روز نشست کمیسیون‌های مختلف خود با وزرای پیشنهادی سیزدهمین دولت جمهوری اسلامی، وارد فرآیند رأی اعتماد می‌شود.

در این دوره با تصمیم هیئت رئیسه پارلمان، کمیسیون‌ها باید در نشست علنی گزارش خود را در حیطه اختیارشان درباره هر کدام از وزیران معرفی شده ارائه کنند که هر کمیسیون، بسته به کارکرد و وظایفش نسبت به یک یا چند وزیر اظهار نظر خواهد کرد. البته تمام وزرای پیشنهادی در همه کمیسیون‌های تعیین شده، حاضر شدند تا نمایندگان به نحوه مدیریت شده‌ای با آن‌ها جلسه داشته باشند.

از پرس‌وجوی خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران جوان با نمایندگانی از هر کمیسیون تخصصی، بر می‌آید رئیسی مشکل چندانی برای دفاع از کابینه دولتش نداشته باشد. اگرچه، رأی هر کدام از نمایندگان حاضر در نشست علنی، نتیجه اعتماد به وزیران پیشنهادی را مشخص خواهد کرد.

روی خوش کمیسیون امنیت ملی به ۴ وزیر

محمود عباس زاده مشکینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به باشگاه خبرنگاران جوان گفت که «نظر عموم اعضای کمیسیونش نسبت به هر ۴ گزینه پیشنهادی وزارتخانه‌های کشور، امور خارجه، اطلاعات و دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح کشور تقریباً مثبت بوده است.» با این حساب، احمد وحیدی، حسین امیرعبداللهیان، حجت الاسلام سید اسماعیل خطیب و امیر سرتیپ ستاد محمدرضا آشتیانی به نظر می‌رسد توانسته‌اند با جلب نظر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، راه هموارتری در نشست رأی اعتماد داشته باشند.

راه ناهموار باغ‌گلی به سمت آموزش‌وپرورش

در کمیسیون آموزش و تحقیقات که باید درباره ۳ وزیر پیشنهادی به صورت تخصصی اظهار نظر کند، آینده یک وزیر با اما و اگر بیشتری برای عبور از سد رأی اعتماد همراه است. حجت الاسلام احمدحسین فلاحی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات اظهار کرد وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تقریباً بیشترین رأی را در کمیسیونش آورده و اعتماد نسبی نسبت به محمدعلی زلفی‌گل وجود داشته است.

اما گویا وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش راه چندان همواری نسبت به دیگر وزیران پیشنهادی ندارد؛ فلاحی درباره حسین باغ‌گلی گفت که «نگاه موافق نسبت به وزیر آموزش و پرورش کمتر بود، مگر آنکه در صحن علنی تغییر‌هایی ایجاد شود.»

البته کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برنامه‌های بهرام عین‌اللهی، وزیر پیشنهادی بهداشت و آموزش پزشکی را نیز پیگیری کرده که تنها به حوزه «آموزش پزشکی» محدود است. این نماینده درباره عین‌اللهی یادآوری کرد که همچنان سؤالاتی درباره او هست، اما این وزیر پیشنهادی، برنامه‌ریزی هم دارد.

اقبال «رستم قاسمی» در کمیسیون عمران/ جلب نظر مثبت اعضا  نسبت به وزیر نیرو

سید البرز حسینی که در کمیسیون عمران عضویت دارد، از نظر تقریباً موافق همکارانش نسبت به وزرای تخصصی این کمیسیون خبر داد و گفت که «رستم قاسمی، وزیر پیشنهادی راه‌وشهرسازی، برنامه‌هایش را درباره عموم حوزه‌های وزارتخانه احتمالی‌اش (مانند حوزه حمل و نقل و مُدهای حمل و نقلی اعم از جاده‌ای، ریلی، هوایی و دریایی و همچنین حوزه مسکن) ارائه کرد. برنامه‌های وزیر پیشنهادی راه‌وشهرسازی در کمیسیون عمران تقریباً مورد قبول عموم اعضا بود و در مقطع زمانی کنونی، با اسناد بالادستی و برنامه ششم توسعه همخوانی دارد.»

علی اکبر محرابیان وزیر پیشنهادی نیرو، اوضاعی مشابه رستم قاسمی دارد. او که حوزه وزارتی‌اش علاوه بر کمیسیون عمران با کمیسیون انرژی هم مرتبط است، به گفته سید البرز حسینی رویکردهایش را درباره بخش آب و برق و مسائل مرتبط با آبفا (آب‌وفاضلاب شهری و روستایی که اکنون با یکدیگر ادغام شده‌اند) و برنامه‌های خود را به صورت آمار و مقایسه‌ای نسبت به اسناد بالادستی و برنامه ششم توسعه ارائه کرده و تقریباً اعتماد این کمیسیون را جلب کرده است.

اگرچه به نظر می‌رسد که کمیسسیون عمران به صورت فرعی، حوزه‌های حمل و نقلی، مدیریت شهری و مسائل زیرساختی، زیربنایی و توسعه‌ای وزارت کشور را مورد بررسی قرار داده است. حسینی عضو کمیسیون عمران درباره اعتماد نسبی کمیسیونش به احمد وحیدی گفت و اظهار کرد که «این سه وزیر پیشنهادی، مدارج اداری را طی کرده‌اند و هر کدام در زمان وزارت‌های قبلیشان، افراد مؤثری بوده‌اند.»

کمیسیون بهداشت نظر مثبتی به ۲ وزیر پیشنهادی دارد

حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان از بررسی برنامه و رویکرد ۲ وزیر پیشنهادی در این کمیسیون خبر داد و گفت که «کمیسیون در گزارشی نسبت به وزیران پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهارنظر خواهد کرد که بر اساس بررسی‌ها، نظر مثبتی درباره بهرام عین‌اللهی و حجت‌الله عبدالملکی وجود دارد.»

حوزه تأمین اجتماعی باعث شده تا کمیسیون بهداشت مجلس نسبت به تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهارنظر داشته باشد.

موافقت اعضای کمیسیون اقتصادی با وزارتِ همکار پیشین/ خاندوزی و فاطمی ‌امین در مسیر وزارتخانه‌هایشان یک گام جلوتر گذاشتند

غلامرضا مرحبا سخنگوی کمیسیون اقتصادی به باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرد که نظر کمیسیون درباره گزینه پیشنهادی وزارت امور اقتصاد و دارایی یعنی سید احسان خاندوزی و همچنین صنعت، معدن و تجارت، سید رضا فاطمی امین مثبت بوده است. کمیسیون اقتصادی درباره بخش بازرگانی وزارت صمت اظهار نظر خواهد کرد که البته، سخنگوی کمیسیون اقتصادی یادآور شد که موضع‌گیری رسمی این کمیسیون زمانی خواهد بود گزارشش در نشست علنی خوانده شود.

کمیسیون شوراها هم‌نظر با کمیسیون امنیت ملی

به گفته صالح جوکار، کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور مجلس باید نسبت به دو گزینه پیشنهادی به عنوان کمیسیون اصلی گزارش دهد. او گفت که «کمیسیون در رأی‌گیری‌هایش نسبت به وزرای پیشنهادی کشور و اطلاعات نظر مثبتی داشت و در نتیجه، برنامه‌های وحیدی و خطیب توانست در مجموع، اقبال نسبی اعضا را به همراه بیاورد.»

ساداتی‌نژاد در سکوی پرتاب از کمیسیون کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی/ ۳ وزیر پیشنهادی با نظر مثبت کمیسیون کشاورزی مواجه‌اند

محمدجواد عسکری نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منایع طبیعی و محیط زیست در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرد کمیسیونش درباره وزرای جهاد کشاورزی، راه‌وشهرسازی و نیرو مشکلی نداشته است. اگرچه اعضای کمیسیون کشاورزی در نشست اولشان با محرابیان به اصطلاح ان‌قُلت‌هایی وارد کرده بودند، اما در نشست دوم، قانع شدند و نظر مثبتی پیدا کردند. به این ترتیب، سید جواد ساداتی‌نژاد که تا چند روز گذشته رئیس همین کمیسیون بوده، حالا احتمالاً مسیر راحت‌تری برای رسیدن به وزارت دارد.

کمیسیون کشاورزی در حوزه‌های، چون راه‌های روستایی، جاده‌های بین مزارع و حمل‌نقل نهاده‌های کشاورزی و ماشین آلات کشاورزی درباره وزیر راه‌وشهرسازی اظهارنظر می‌کند.

کمیسیون انرژی به ۲ وزیر نگاه موافقی دارد

عبدالعلی رحیمی مظفری عضو کمیسیون انرژی از نگاه کلی و البته مثبت اعضای کمیسیونش به وزرای معرفی شده نفت و نیروی دولت سیزدهم خبر داد. او اظهار کرده که این وزرای پیشنهادی تقریباً پذیرفته شدند و برای انجام کار، اراده دارند؛ آن‌ها پاکدست، انقلابی و جهادی هستند.

رحیمی مظفری یادآوری کرد که مؤلفه‌های تخصص و تجربه و همچنین برنامه و اراده برای حل مشکل از نکات مهم ارزیابی وزراست.

با رأی حدوداً مثبت کمیسیون انرژی، احتمالاً جواد اوجی و محرابیان راحت‌تر به صندلی وزارتخانه‌های نفت و نیرو برسند.

رأی تقریباً مثبت کمیسیون صنایع به ۴ وزیر 

کمیسیون صنایع و معادن مجلس هم به گفته حجت الله فیروزی عضو این کمیسیون، نسبت به ۴ وزیر پیشنهادی به عنوان کمیسیون اصلی گزارش می‌دهد که ظاهراً فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت، محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و اوجی وزیر نفت تقریباً با اقبال اعضا مواجه شده‌اند. کمیسیون صنایع و معادن مجلس در حوزه پتروشیمی نسبت به وزیر نفت اظهار نظر می‌کند.

کار سجادی برای وزارت ورزش سخت می‌شود/ اسماعیلی و ضرغامی در مسیر هموار وزارتخانه‌های فرهنگی

کمیسیون فرهنگی از میان ۳ گزینه پیشنهادی وزارتخانه‌های دولت سیزدهم، تنها نسبت به یک گزیته نظر منفی داشته است. امیرحسین بانکی‌پور عضو کمیسیون فرهنگی اعلام کرد «وزرای پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اکثریت موافق و وزیر معرفی شده ورزش و جوانان با اکثریت مخالف رو‌به‌رو شدند.»

محمدمهدی اسماعیلی گزینه پیشنهادی وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی، عزت‌الله ضرغامی وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و سید حمید سجادی وزیر معرفی شده ورزش و جوانان هستند.

یک کمیسیون و یک موافقت؛ نگاه موافق کلیت کمیسیون اجتماعی به عبدالملکی

بابایی کارنامی عضو کمیسیون اجتماعی هم از نگاه موافق کلیت کمیسیون نسبت به گزینه پیشنهادی وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد.

نظر به شدت مثبت کمیسیون قضایی به رحیمی

سید کاظم دلخوش سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی به باشگاه خبرنگاران جوان گفت که کمیسیونش درباره وزارت دادگستری به صورت تخصصی گزارش می‌دهد. او توضیح داد «نظر کمیسیون نسبت به امین‌حسین رحیمی به شدت مثبت است، چراکه او علاوه بر حضور در مجلس، سابقه کار اجرایی داشته و از جهت تعهد اخلاقی و کاری، گزینه مناسبی است. همچنین با توجه به اینکه سابقه معاونت پارلمانی هم داشته، می‌تواند ارتباط خوبی میان مجلس و دولت در حوزه قضایی برقرار کند.»

نگاه برنامه و بودجه‌ای‌ها به خاندوزی مثبت است

محمد خدابخشی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات اظهار کرد که «نگاه‌ها نسبت به سید احسان خاندوزی با توجه به تخصص و فعالیتش در مرکز پژوهش‌ها مثبت است. اگرچه برخی نگرانی‌هایی درباره تجربه اجرایی او داشتند، اما خاندوزی در کمسییون گفت وزیر اقتصاد در حقیقت سیاست‌گذاری اقتصادی است.»

گزارش از ابراهیم اسدی بیدمشکی

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۴:۵۵ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
اگر‌انسان‌بدرد‌بخوری‌در‌این‌کابینه‌بود‌دلار‌هر‌روز‌گرانتر‌نمی‌شد
ناشناس
۱۶:۳۹ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
هنوز دولت قبلی هستند وزرا
ناشناس
۰۹:۰۴ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
چهل و سه سال آزمون و خطا و استفاده از آدم های بی تجربه ، بی دانش نتیجه اش اوضاع کنترل پاندمی کروناست ، نتیجه اش قیمت یک کیلو هویج سال۵۷با یک دستگاه خودرو در سال ۱۴۰۰ است و نهایتا تصمیمات غیر کارشناسی و احساسی کشور را به نابودی سوق داده مطمئنا اوضاع بدتر میشه که بهتر نمیشه مگر اینکه...
ناشناس
۰۷:۵۸ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
تو را بخدا وزیر بهداشتی انتخاب کنید که فکر و عملش مثل نمکی نباشه
ناشناس
۰۱:۴۴ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
نادیده گرفتن نیروهای مخلص و توانمندی چون دکتر سعید محمد و دکتر سعید جلیلی ناراحت کننده و ماءیوس کننده است
مهدی
۱۰:۲۲ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
جلیلی رو نیاوردن چون میخان برجام رو ادامه بدن. البته این کار منطقی و عاقلانه است
ناشناس
۰۰:۰۸ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
هرکدامش قالیباف گفت اری بله است هرکدامش گفت نه اری نه اری است ازین ادم هیچ اطمینانی نیست ،،واقعاخدا بداداقای ریسی سید خدا برسه
ناشناس
۰۰:۰۶ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
کلا دیگه یکی هستید درنهایت هم همه تایید میشند فقط می خواهید شو برگذارکنید
ناشناس
۲۳:۵۳ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
استعفا بده
ناشناس
۲۳:۴۴ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
جناب رییسی خوب بلد است از همه
کار بکشد .
و هروزیری هم که کاری نباشد
سریع عذرش را میخواهد
چونکه طبق زد و بند و پارتی بازی انتخاب شون نکرده
پس اگر کارایی دارید و دلسوز وطن هستید
بمانید .در عیر اینصورت خودتون کنار بروید
بعد هنوز دولت ایشان با تمام قوا شروع بکار نکردند
پس دولت مردمی را قضاوت نکنید
انقدر مشکلات عدیده دولت روحانی بوجود اوردند که
واقعا کار سختی برای دولت مردمی بوجود اوردند
اجازه دهید .اینشالله تمام مشکلات برطرف میشه
ایشان دلسوز و مرد کف بازار است
همه همکاری کنید تا روزهای خوش را ببینید
ناشناس
۱۷:۱۵ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
مطمئنا به شما تو کانادا خوش میگذره
رضا
۲۲:۲۴ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
سیدعزیزخداوندغیورحفظ ت کنه دوس ت دارم
ناشناس
۲۲:۲۰ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
توصیه من به جناب رییسی
برای موفق شدن دولت مردمی
باید جوانان نخبه وبیکار جایگزین
سالخوردگان چند دهه که در راس کارند و کارایی ندارند
در عیر اینصورت جلوی پیشرفت وطن مان را خواهند گرفت
با کاعذ بازی و برای یک امصای طلایی باید ماهها بدوند
سنگ جلوی پای صادرات و تولید کنندگان وووو خواهند انداخت
باید تمام تلفن ها به سازمانها مثل اینجا ضبط شود و
دوربین هم باشد تا خطا نکنند
ناشناس
۲۲:۱۷ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
عبدالملکی اصلا در حد رییس یک واحد کوچک هم نیست چه برسد به وزارت رفاه، کار و تامین اجتماعی!!!!!!!!!!!!! خدا بداد این مملکت برسه با این وزیر(!!!!!!!!!) بی تجربه. نمی دونم چه اصراری هست که این ادم وزیر بشه. مصاحبه هاش رو بخونید اصلا چی داره میگه. برای کمیسیون تخصصی اش تو مجلس هم متاسفم که معلوم نیست چه پرسش و پاسخی رد و بدل کردن که نظرشون مثبته
ناشناس
۲۲:۱۶ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
این چند روز کلا کشور رو ول کرده اید. کجایی آقای رئیسی
سکه 10500 تحویل گرفتی در دو هفته شده 12000
دلار 24000 تحویلی شما شده 27500
پراید در همین دوهفته 25 تومن گرون شده
چقدر بی کفایتی رو مردم تحمل کنند. مگر کشور لحظه ای باید اداره شود. به داد مردم برسید
ناشناس
۲۳:۴۲ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
اینا نتیجه روحانیه قرار نیست مشکلات سریع رفع شوند بعدش مردم حقشونه دارن تاوان پس گوش نکردن به حرف رهبر رو پس میدن
ناشناس
۲۲:۱۳ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
لطفاً این مطلب را به وزیر علوم ارسال کنید :
(تعدادی از دروس که به هنرجویان و دانشجویان رشته نرم افزار شاخه فنی و حرفه ای تدریس می‌شود واقعاً در شغل استخدامی آن بی فایده بوده و اساتيد آن نیز واقعاً با سختگیری دروس مزاحم مزاحم دانشجویان میشوند. همین قضیه علاقه دانشجویان نرم‌افزار که در وسط راه تحصیل هستند کاهش می‌دهد. همین دروس بی فایده خیلی از دانشجویان را از تحصیلات تکمیلی منصرف میکند در شغلش نیز کاربرد ندارد. درخواست میکنیم برای حل این مشکل به مسؤلان مربوطه ارسال کنید.
چون با آموزش کامل دلفی به دانشجویان نرم افزار این دانشجویان میلیاردر می‌شوند.
یا آموزش برنامه سازی آندروید.
ما که شدیداً شاکی هستیم. اصلاً در دوره ما ارزش قائل نبودند.
ناشناس
۲۱:۴۱ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
اجازه ندهید دو نفر معرفی شده که غیر متخصص اند، به وزارت آموزش و پرورش و علوم راه یابند؛ دکتر شفیعی کدکنی، دکتر سیروس شمیسا و یا دکتر سجاد آیدنلو باید به این وزارتخانه ها راه یابند؛ اگر نمایندگان از نظر علمی توانمد باشند، چنین خواهند کرد
ناشناس
۱۶:۴۱ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
دانشمندتر از این وزیر داریم
عباس
۲۱:۳۵ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
با تمام احترامی که خدمت آقای رییسی دارم ولی متاسفانه با انتخاب وزیری که از جامعه آموزش و پرورش نیست به تمام فرهنگ و فرهنگیان و خانواده های ایرانی کم محلی شده است ! نه یک روز کلاسداری در روستاها و مدارس و نه حتی مدیریت یک مدرسه کوچک و نه ...... در آموزش و پرورش ! به چه حسابی انتخاب شده اند ؟ یعنی واقعا در این مجموعه قحط الرجال است!
ناشناس
۱۶:۴۳ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
قبلی ها که از بدنه آموزش و پرورش بودن چه گلی به سر اموزش و پرورش زدن همین تحجرتون باعث بدبختی شده
ناشناس
۲۰:۰۲ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
ای مردم اصلا اقای ریسی رو خوبه بگیم قدیسه هست ولی این معنی تنیده که زیر دست هایش هم مطهر و طاهر باشن یکم فکر کنید چقدر ادم ها بودن ریس جمهور بودن که به واسطه کارهای وزرا و معاونین ننگ به بار آورده حرف حرف دولت ریسی یا زمان روحانی نیست من میگم مجلس بینی و بین الله نباید به خاطر این اقای ریسی شل کاری کند مثلا اقای قالیباف چرا بیاد بگه انصافا به وزرا رای بدید این یعنی چی؟
اگر همه وزرا رای بیاورن مجلس و نمایندگانش را خواهید شناخت که در اینصورت فاتحه دموکراسی در این ایران خوانده شده وقتی علنا وکیل مردم به مردم خیانت میکنه
صد بار گفتم طرفداران اقای دکتر ریسی تعصبی عمل کنید من حرف اینه که الکی رای به وزرا ندن رای به حرف و قیافه نیست به عملکرد به سابقه و...است اینم حرف های من نیست اصلا من هیچی نیستم و این حرف حق و عقل هست
ناشناس
۱۹:۴۸ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
مگه غیر از اینم انتظار میرفت؟!!!!
کریم
۱۹:۳۶ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
وزرا کاره ای نیستند وفقط مجری قوانین بالا دستی هستند .فقط چند صباحی با دادن و گرفتن امتیاز و رانت به خودشون و خانواده و دوستان و اقوام و همولایتی هاشون کمک میکنند.مدت مدیدی است شاهد این اوضاع هستیم میگید نه ۴سال صبر کنید. مدیر محترم سانسور نکن.
ناشناس
۱۹:۳۰ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
سریع رای بدهید
تا دولتمندان روحانی تعییر یابند
اگر وزیری بدرد نخورد .سریع خودش استعفا دهد
بعد برای جلوگیری از دولتمندان عجوزه چند دهه که کارایی نداشتند ولی بخاطر هم حزبی و یار و عار بازی و پارتی بازی و زد وبند سرکارند
همشون بازنشسته شوند و
اگر عاشق کاریند که صددرصد نیستند
مجانی کار کنند و توشه اخرت سازند و بس
ناشناس
۱۹:۱۳ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
چونکه هیچ کدامشان را نمیشناسم
پس نظر هم نمیدهم
فقط باید بهشون مهلت یکساله داده بشه
که اگر از پس برنامه ارایه شده
بر نیامد .خودش با احترام به خودش استعفا بده
مهم تر از همه باید رای نمایندگان شفاف سازی بشه
اگر نشه .انتخاب از روی شایستگی وزرا نخواهد بود
بلکه .خاله بازی و یار و عار بازی خواهد بود
بعد هم تمام دولتمندان چند دهه که مثل اختاپوس بر
پست و مقام ها چنته زدند
بازنشسته شوند
اگر نه سنگ جلوی پا تولید کننده گان وووووووووو میاندازند
ناشناس
۱۸:۵۸ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
نه به باغگلی
فقط حاجی بابایی
ناشناس
۱۸:۳۹ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
وزیر پیشنهادی کشور که شخصیت : سیاسی ،اجتماعی ودیدگاه سیاسی اجتماعی وجامعه شناختی ندارد جای تعجب است که برای یک چنین وزارت خانه ای معرفی شده ؟!؟!
ناشناس
۱۸:۳۳ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
وزیر پیشنهادی آموزش پرورش اصلا سابقه کار اجرایی کلان نداره،
ناشناس
۲۳:۱۴ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
حالا اونا که سابقه داشتند چکار کردند ،شاید این که سابقه نداره بهتر عمل کرد
ناشناس
۱۷:۵۹ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
مملکتی که در اون رشد سیاسی واجتماعی طی یک فرایند 40 ساله متوقف شده باشد همیشه اضطراب انتخابات وجود دارد زیرا ذخیره سیاسی واجتماعی ندارد ومی ترسد افرادی بشدت ضد مردمی سر کار بیایند !!!
ناشناس
۱۹:۵۵ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
انقدر منفی نباشید .جناب رییسی با کسی رودرواسی ندارد
و از همه کار مفید میخواهد
دوران خاله بازی و یار و عار بازی تمام شده
بعد هم همه باید کمک اش کنید
گران فروشی .کم فروشی .اختلاس .احتکار .شایعه سازی مثل کانالهای معاند نکنید
تا اینشالله موفق شوند .همه انرزی مثبت بهم دهید
این همه نالیدید .فایده ای بجز خدای نکرده .ناله بیشتر سراع تون میاید .قانون جذب
همه با توکل بخدا و دلسوز و منافع ایران زمین
صددرصد موفق میشوید
ناشناس
۱۷:۵۲ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
شما که علم غیب ندارید پس : فعلا"یک رای وتایید موقت یک ساله بدید اگه دیدید بدرد کار نمی خوره عوضش کنید !!!!
ناشناس
۱۷:۵۱ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
خدا رو شکر رئیسی همین ابتدای دولتش معجزه کرده . می دونی تو این چند روز چند نفر شفا پیدا کردن ‌‌. چرا تو دولت روحانی همه دوستان منتقد لال بودن . وقتی که نجفی رو دستگیر کردن چطور یه عده تمام تلاش شون رو برای تطهیر و آزادی ایشون انجام دادن . چند بار به کابینه دولت تدبیر گیر دادین که الان به کابینه دولت رئیسی گیر می دین ؟
نکنه کارنامه دولت روحانی خوب بود که لال مونده بودین ؟
ناشناس
۱۸:۲۴ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
بله رئیسی زبانهای لال را شفاف داد وهمچنین زباننهایی که گویا وازروحانی همیشه نقد میکردند را لال کرد
ناشناس
۱۸:۴۳ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
مردم قید روحانی را کلا"زده بودند چون از اول قرار نبوده ایشون رییس جمهور بشه اشتباهی ثبت نام کرده بوده اومده بوده برای حج عمره ثبت نام کنه گفته یه سری به وزارت کشور بزنم یه پیاله چایی بخورم که این اتفاق شوم رقم خورد !!!!
حاجی 1
۱۷:۵۰ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
نمایندگان محترم،شما با انتخاب وزرای کارآمد و باتجربه در شرایط سخت فعلی ،امید مردم شریف به اصلاح امور در دولت دکتر رئیسی را زنده نگه دارید.
ناشناس
۱۸:۴۸ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
همچنین را رد وزرای ناکارآمد
ناشناس
۱۷:۱۸ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
این وزیر پیشنهادی اطلاعات اگه خوب بود تو زمانش طبری جولان نمیداد و اینهمه فساد تو قوه قضاییه وجود نداشت
میخوان کشور رو هم به همون وضع دچار کنن که دچار جاسوسی و باندبازی بشه؟
رفیق و آشنا بازی و جناح بازی رو کنار بذارید ، محکم و درست رای بدید
پس فردا چندتا دانشمند دیگه مون رو ترور کردن شما جواب میدین؟ شما که با کلی محافظ میرین و میاین
امثال فخری زاده ها رو ترور میکنن ، شما رو که ترور نمیکنن که نگران باشین و درست رای بدین
ناشناس
۱۷:۰۹ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
به باغ گلی رای ندهید لطفا
فقط حاجی بابایی
ناشناس
۱۶:۳۸ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
ببخشید اینجا پیام گذاشتم.آخه جای مربوط به خودش احساس کردم به دلیل زیادی پیامها،خونده نشه.
چرا قیمت مرغ رو بی دلیل گران اعلام میکنید؟
الان که داریم 28میخریم.دیگه چرا40پخش میکنید.
به خدا این اخبار نوعی کودتا برای گرانی است
ناشناس
۱۶:۱۵ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
شفافیت، شفافیت، شفافیت
ناشناس
۲۲:۰۶ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
شفافیت اینه که 250 نماینده مجلس نامه زدن به اقای رییسی برای انتخابات بیاد پس وزراش هم تایید میشن و ما سر کاریم
ناشناس
۱۶:۱۵ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
این انتخاب ها تخصصی هست. اظهار نظر نمی‌شود.
موضوع های مهمی هست مثلاً
یک کارگر معرفی کنید که حقوق او برای خرید پراید کافی باشد. نه تنها کافی نیست بلکه حقوق ها در هر شغلی مخصوصاً کارگر باید به اندازه ای باشد که ماشین عالی و خانه عالی قابل خرید باشد. این تصمیم را مجلس می‌تواند مستقیم انجام دهد. شما وقتی حقوق ها را 10 میلیون کنید باز با خرج فقط 1 میلیون 1 میلیون سپرده می‌شود که اصلاً با استخدام و حقوق سازگاری ندارد. پس خیلی ساده معلوم است اگر حقوق ها 10 میلیون بود زجر و نارضایتی باقی بود این فرمول انتگرال و معادلات دیفرانسیل نمی‌خواهد.
ناشناس
۱۶:۰۷ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
اینقدر نق نزنید دعاشون کنید و انرژی مثبت به دولت بدید
بزارید زودتر کار رو تحویل بگیرن
بابا خیلی کاررو زمین مونده
ناشناس
۱۸:۴۹ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
خوب انجام دادن مهمتره
ناشناس
۱۵:۵۵ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
مردم سالاری یعنی اینکه اگر مثل اشرف غنی امریکا پشتت را خالی کرد 10 روز دوام بیاوری !!!
ناشناس
۱۵:۵۳ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
نمایندگان مجلس وزیر متخصص انتخاب کنید نه کار چاق کن !!!
ناشناس
۱۵:۵۲ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
سئوال : بعد از 42 سال هنوز نفهمیده اند که چه کسی بدرد چه کاری می خوره ؟!
ناشناس
۱۵:۵۰ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
حالا که همه چیز کیلویی است نه تخصصی بهتر است مثل مسابقات فوتبال از قرعه کشی استفاده کنید !!!!
ناشناس
۱۵:۴۷ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
در انتخاب وزرا "اصل برمدرک " است نه " تخصص"!!!!!
ناشناس
۱۵:۴۵ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
رو هواست !!!!
ناشناس
۱۵:۴۵ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
وزیر آموزش و پرورش حذف کنید... منادی، حاجی بابایی، لاشکی و... بگذارید
ناشناس
۱۵:۴۵ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
وزیر آموزش و پرورش حذف کنید
ناشناس
۱۵:۴۵ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
وزیر آموزش و پرورش حذف کنید... منادی، حاجی بابایی، لاشکی و... بگذارید
ناشناس
۱۵:۴۴ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
نمایندگان اقلیت چشم بسته به کابینه اقلیت رای بدهید که کل حداقلی اداره بشه !!!!!
ناشناس
۱۵:۴۲ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
وزیر کشور در دوره احمدی نژاد وزیر جنگ بوده !!!!!
ناشناس
۱۵:۳۸ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
کمیسیون تخصصی !!!!!!!!!!یا کمیسیون مدرک پرستی ؟!؟!؟!؟!من که چشمم آب نمی خوره بده بستون از کمیسیون گرفتن شروع می شه وهمه حق کمیسیون می گیرن !!!!!
ناشناس
۱۵:۱۵ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
نمایندگان محترم به وزیر آموزش وپرورش باغگلی رای ندهید چون آموزش با خاک مساوی می شود.
ناشناس
۱۴:۵۸ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
مهمترین وزیر الان انتخاب وزیر بهداشت است با این کشت و کشتار
ناشناس
۱۶:۲۴ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
علت این آمار داروهایی نیست که نمکی روی مردم بیچاره آزمایش میکنه!؟ اگه چوب خشک وزیر بهداشت بود وضعمون بهتر نبود؟!
ناشناس
۱۴:۵۸ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
اگه باج بدن گوش به حرف کن باشن رای میارن اگر نه ببین نماینده هامون چه بلایی سرش بیارن باید ببینی من هم چی میخام بقیه را بی خیال به هر حال دیگه چیزی نمونده
ناشناس
۱۴:۵۴ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
نماینده محترم،شما وکیل مردم هستی،در مقابل خدا و مردم مسئول هستی،پس نگذارید افراد نا مناسب وزیر شوند.کاش مجلس می توانست در مورد معاون اول هم نظر بدهد.معلوم نیست رییس جمهور منتصب چجور کابینه ای به نام وفاق ملی می خواهد تشکیل بدهد؟سر نوشت مملکت را نمیشود داد دست چهار تا قوم و آشنا،با این دلیل که روشون شناخت دارم.اعتماد دارم.سفارش شده از ... .نگذارید.نمایندگان نگذارید...
ناشناس
۱۵:۰۳ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
شما هم مثل اینکه جزو اون دسته از لال های زمان روحانی هستی که خداوند تازه شفات داده!!!؟؟؟ اینکه رای نماینده ها حق الناس است و ... درست ولی شما تا دیروز کجا بودی که یکهو اینقدر دلسوز شدی؟؟؟ نمایندگان دوره قبل که با موگرینی سلفی می گرفتند کجا بودی؟
ناشناس
۱۵:۱۳ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
قوم و آشنا کجا بود بابا
تازه اینکه بنده خدا خوب داره کار میکنه
ناشناس
۱۷:۱۳ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
جناب ناشناس 15:03
شما مگه میدونی ایشون زمان روحانی ساکت بوده که فورا طعنه میزنه ، چرا امثال شما میخوان بلافاصله با برچسب زنی افراد رو از اظهارنظر هم منع کنن
مگه داره دروغ میگه؟ افرادی که معرفی شدن تعدادی شون از همکاران و آشنایان در ق.ق و آستان و... بودن، از معاون اول که نگم بهتره.
اینطور توقع میرفت؟
ناشناس
۱۴:۵۲ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
همشون فرمالیته و بروکراسی بیش نیست طوری حرف میزنند مثل اینکه مخاطبان تو این کشور ساکن نیستند و از مشکلات گرفتاریهای فلاکت بار گرانی تورم وحشتناک آگاه نیستند.
ناشناس
۱۴:۴۳ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
تورو خدا جم کنید این مسخره بازیارو هرچه سریعتر کشورو تحویل صاحبش بدیدو استعفا بدید طرف بیاد ببینیم چه خاکی تو سرمون بریزیم، با این اوضاعی که شماها در ۴۰ سال بوجود آوردید خدا به دادمون برسه، واقعا شماها آبروی هرچه حاکمه رئیسه وزیره مسئوله را بردید، این چه وضعه مملکت داریه آخه، خجالت نمیکشید !؟؟
Saran
۱۶:۵۹ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
کدوم طرف بیاد عمو؟
ناشناس
۰۰:۲۷ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
در پاسخ به عمو؛ طرفی که واقعا مفهوم انسانیت و عدالت را میفهمه و سوادشو داره، نه شما !!!
یاعلی
ناشناس
۱۴:۲۴ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
بجز وزرای پیشنهادی برای وزارت رفاه ، اموزش پرورش و ورزش بقیه رای اعتماد میگیرن
ناشناس
۱۴:۲۴ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
همه رای اعتماد میارن مردم رو بازی ندین
ناشناس
۱۴:۲۳ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
بهتره قبل از اظهار نظر ببینیم چی میشه.
ناشناس
۱۴:۱۱ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
این باغ گلی رو با ۲۴۰ رای مخالف بندازین بیرون
ناشناس
۱۵:۱۴ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
اون وقت دلیلت چیه؟
چون جوان هست ؟
مگخ شما نبودین میگفتین جوان خوبه و با تجربه و پیر نمیخوایم
ناشناس
۱۵:۴۳ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
دلیلش این است که مدیریت بلد نیست سر یک میلیون فرهنگی و 15 میلیون دانش آموز بر باد می دهد!! حرف های ایشان را شنیدیم و بعد قضاوت کردیم ایشان به درد آموزش و پرورش نمی خورد نه معلم بوده نه مدیر!! به جوان بودن نیست!! به این است که حداقل 10 سال در آموزش و پرورش باید کار می کرد بعد خیز وزارت بر می داشت منادی، لاشکی، حاجی بابایی از ایشان بهتر و باتجربه ترند
ناشناس
۱۶:۱۸ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
نیروهای آموزش و پرورش که ازش شناخت دارن، کلا باهاش مخالفت.میگن که آموزش و پرورش را نابود می‌کنه.
علی
۱۷:۴۰ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
والا منم فرهنگی هستم . یه سوال از اون فردی که گفته وزیر ورزش نه معلم بوده نه مدیر و معاون دارم ‌‌ .عزیز چندتا مدیر مدرسه و معلم برات خط کنم کنم که نمی تونن خانواده خودشونو مدیریت کنن چه برسه به مدرسه . خودمون خوب می دونیم خیلی از مدیران با پارتی و ... شدن مدیر حالا یا به اسم این که دوسال اخرشونه و باید کمک کنیم و ... چرا واقعیت رو نمی گی عزیز . چرا نمی گی برا بچت کلی این ور و اون ور می ری تا فرزندت پیش فلان معلم درس بخونه ؟
واقعیت اینه که همه ما دوازده سال تو همین آموزش و پرورش درس خوندیم و با شرایطش کاملا اشناییم . به نظرم این که فلانی چون تو آموزش و پرورش معلم نبوده نباید وزیر بشه کلا غلط هست .
ناشناس
۲۰:۱۸ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
وقتی وزیری معلم و مدیر نبوده باشد با مشکلات از نزدیک آشنا نیست! حرف های اقای باغ گلی را بشنوید بعد قضاوت کنید ایشان به درد وزارت نمی خورند!! کل سابقه و حرف های ایشان بررسی شده! جز شعار چیزی نیست!! و جایی هم بر علیه حقوق معلمان گفتند!! چرا بی خود طرفداری می کنید بگذارید نیرویی با تجربه تر و بهتر بیاید امثال منادی، حاجی بابایی، لاشکی... چرا یکی از وزارت علوم بیاید! آموزش و پرورشی کم نداریم
ناشناس
۲۰:۳۱ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
برای والدین خیلی خوب می شود
ناشناس
۱۴:۱۱ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
کابینه قوی نیست به خصوص رستمی
ناشناس
۱۴:۱۱ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
امیر عبداللهیان درست و حسابی انگلیسی نمی تونه صحبت کنه. این چه جور وزیر خارجه ای است؟؟؟
ناشناس
۱۸:۵۰ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
به افغانستان نگاه کن : انگللیسی ها جز زبان زور نمی فهمند وتنها زبانی که می شود با اونها حرف زد زبان زور است !!!
ناشناس
۱۴:۰۶ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
پس این چیزایی که راجع به بعضیهاشون مثلا وزیر پیشنهادی اطلاعات میگن، جریانش چیه؟
ناشناس
۱۴:۰۴ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
آقای وزیر اقتصاد جون مادرت اول اوضاع بورس رو درست کن...بعدشم دست در دست رئیس بانک مرکزی وام ازدواج جوونا رو تسهیل کن...خدایی گرفتاریم
ناشناس
۱۳:۵۳ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
متاسفانه کابینه پیشنهادی خیلی ضعیف تر از دوره های قبلی هستن واقعا جای تاسف داره
بنده خدا
۱۴:۲۰ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
اینو خودت تشخیص دادی یا کسی راهنماییت کرده. کلا فرقی ندارند
ناشناس
۱۴:۳۴ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
با سلام از روی چه کارشناسی فهمیدید
ناشناس
۱۵:۱۴ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
مجلس موظف است طبق قانون صلاحیت وزرا را بررسی کند و ربطی به نوع دولت ها ندارد اقایون نماینده مردم تعصب بازی در نیارید به والله که بعدا چوب این حماقت در رای اعتماد به وزرا بر گردن مردم خواهد خورد به والله اگر مجلس در این قضیه کوتاهی کند جرم قضایی باید اعلام شود شما نمایندگان که روی صندلی ارث پدرانتان که نشستید سال قبل گفتند یارانه را 200هزار کنیم و ارز 4200 را حذف کنیم اما دولت به بهانه ایجاد تورم با اینکار مخالفت کرد و مجلس را راضی کرد که این کار را نکنند مجلس هم با یک تعهد پوچ که اقلام اساسی گران نشود اینکار نکرد حال از همان اول سال اقلام اساسی که هیچ ثابت نشد اغلب کالاها یکدفعه گران شدند بدون اینکه یارانه افزایش پیدا کند این یعنی اش نخورده و دهن سوخته خدا لعنت کند ان نمایندگان خائن به ملت را که با زد و بندهای خودشان بر سر مردم شیره میمالند امان از جهالت مردم
ناشناس
۱۵:۱۵ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
نه که قبلیا عالی بودن
برو بابا شورشو دراوردید
ناشناس
۱۳:۵۲ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
این مجلس تو طرح شفافیت ارا و صیانت نشون داد حرف و عملشون یکی نیست و یه روده راست ندارن !!! قابل پیش بینی نیستن
ناشناس
۱۵:۱۵ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
اگه به همه وزرا رای مثبت بدن به خدا باید به مجلس شک کرد
ناشناس
۱۶:۲۰ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
مخصوصا وزیر آموزش و پرورش