سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یادگاری نیا:

شانس بروز جهش‌های جدید کرونا در مناطقی که ابتلا بالاست

به گفته رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های گرمسیری دانشگاه شهید بهشتی شانس بروز جهش‌های جدید کرونا در مناطقی که میزان ویروس و ابتلا بالا بوده بیشتر است.

داوود یادگاری نیا رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های گرمسیری و عفونی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین وضعیت بیماری کرونا و واریانت دلتا اظهار کرد: جهش‌های ایجاد شده در ویروس کرونا سبب شده است تا افرادی که قبلاً مبتلا به این بیماری شده دوباره گرفتار عارضه کرونا شوند و رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی توسط مردم در هر جامعه‌ای باعث چرخش ابن ویروس خواهد شد.

او ادامه داد: ویروس غالب در اکثر کشور‌ها از جمله‌ ایران، واریانت دلتا کرونا است و این جهش جدید ۲۲۰ برابر مسری‌تر از ویروس ووهان و ۷۰ برابر قدرت سرایت اش بیشتر از کرونای انگلیسی است؛ مردم باید خیلی دقیق نکات بهداشتی مانند زدن ماسک و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند تا از چرخش ویروس کرونا با واریانت دلتا در کشور جلوگیری شود.

رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های گرمسیری و عفونی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بیان کرد: مردم باید توجه داشته باشند که در هر ترشحات فرد آلوده میران ویروس پخش شده هزار برابر بیشتر است و متاسفانه دلتا کرونا با سرعت بیشتری نسبت به جهش‌های قبلی به دیگران و حتی اعضای خانواده منتقل خواهد شد. اگر یکی از اعضای خانواده به بیماری دلتا کرونا مبتلا شود قبل از اینکه فرد خود را قرنطینه کند اطرافیان فرد مبتلا، گرفتار بیماری کرونا از نوع واریانت دلتا می‌شوند  لذا باید از دورهمی‌های خانوادگی و تجمعات جدا پرهیز کنیم.

یادگاری نیا تاکید کرد: دلتا کرونا بچه‌ها و جوانان را گرفتار می‌کند، اما خوشبختانه تا به امروز در کودکان عوارض شدیدی دلتا کرونا نداشته است. قدرت انتقال و انتشار بیماری دلتا کرونا به قدری است که افراد سالم و بدون هیچ بیماری زمینه‌ای سر از آی سی یو در می‌آورند و مرگ و میر‌ها افزایش پیدا می‌کنند.

او‌افزود: افرادی که واکسن هم تزریق کرده باشند، باید نکات بهداشتی مانند زدن ماسک را رعایت کنند و نباید تصور کنند که ایمنی بالایی نسبت به بیماری کرونا خواهند داشت.

یادگاری نیا گفت: در کشور‌هایی که بعد از تزریق واکسن ماسک را برداشته بودند با افزایش موارد ابتلا دوباره زدن ماسک در محافل عمومی و اجتماعات انجام می‌شود  و این موضوع نشان می‌دهد که اثر بخشی واکسن‌ها برای واریانت‌های جدید باید مورد بازنگری قرار بگیرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۸:۴۴ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
راحت بگید این ویروس نمیره تموم، چرا دیگه این قدر آدمو زجر میدید