سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مخالفت جامعه توسعه کشور‌های جنوب آفریقا با عضویت رژیم صهیونیستی در این اتحادیه

جامعه توسعه کشور‌های جنوب آفریقا (SADC) به تصمیم پذیرش رژیم صهیونیستی به عنوان ناظر اتحادیه آفریقا اعتراض کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری صفا، جامعه توسعه کشور‌های جنوب آفریقا به تصمیم یکجانبه کمیسیون اتحادیه آفریقا برای پذیرش رژیم صهیونیستی به عنوان ناظر، اعتراض و در خصوص این تصمیم ابراز نگرانی کرد.

در چهل و یکمین نشست عادی کشور‌های جنوب آفریقا با حضور سران کشور‌های گروه جامعه توسعه کشور‌های جنوب آفریقا (سادک) در لیلونگوه، پایتخت جمهوری مالاوی بر این موضوع تاکید شد.

در این نشست سران کشور‌های بوتسوانا، جمهوری دمکراتیک کنگو، ماداگاسکار، مالاوی، موزامبیک، آفریقای جنوبی، تانزانیا، زیمبابوه، نامیبیا، اسواتینی، لسوتو، آنگولا، کومور و زامبیا حضور داشتند.

رژیم صهیونیستی ژوئن گذشته با موافقت رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا بدون در نظر گرفتن دیدگاه اعضا به عضویت ناظر این اتحادیه درآمد.

در هفته‌های گذشته پذیرش رژیم صهیونیستی به عنوان عضو ناظر اتحادیه آفریقا به یکی از جنجال‌های مهم در سطح این قاره تبدیل شده است و بسیاری از مقام‌های آفریقایی در مخالفت با آن اعلام کردند که تصمیم رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا اقدامی فردی، بدون نظرخواهی و موافقت اعضا بوده است.

در همین حال، چندین کشور آفریقایی از جمله الجزایر، تونس، مصر، لیبی، موریتانی و کومور به طور رسمی و در بیانیه‌های جداگانه‌ای با اعلام مخالفت با تصمیم رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا در پذیرش رژیم صهیونیستی به عنوان عضو ناظر، این اقدام را محکوم کردند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.