سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روزانه ۲۰ تن اکسیژن مایع وارد خراسان رضوی می‌شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: از دیروز (۲۷ مرداد) روزانه ۲۰ تن اکسیژن مایع برای تامین ماده اولیه واحدهای تولید اکسیژن طبی مورد نیاز بیماران کرونایی به این استان وارد می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جواد خزائی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: با افزایش بیماران کرونایی در خراسان رضوی نیاز به کپسول‌های اکسیژن به شدت افزایش یافته و واحد‌های تولید اکسیژن طبی در مشهد دچار مشکل شده اند.

او افزود: به همین منظور با هماهنگی استاندار خراسان رضوی و رایزنی با استان‌های غرب و جنوب کشور از روز گذشته روزانه ۲۰ تن اکسیژن مایع به خراسان رضوی وارد می‌شود تا واحد‌های تولیدی بتوانند نیاز خراسان رضوی را تامین کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: یک واحد تولیدی در جاده فریمان – مشهد که ماشین آلات آن نصب شده است نیز از ابتدای هفته آینده برای تولید اکسیژن مایع وارد مدار تولید می‌شود.

خزائی بیان کرد: این واحد تولیدی قادر خواهد بود روزانه ۷۰۰ کپسول ۴۰ لیتری اکسیژن مورد نیاز بیماران کرونایی را تامین کند.

او تصریح کرد: ۱۴ کارخانه تولید اکسیژن طبی در خراسان رضوی فعالیت دارند که چهار کارخانه از این تعداد در مشهد هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تاکید کرد: کارخانه‌های تولید اکسیژن در مشهد روزانه ۵۶ هزار لیتر اکسیژن تولید و تحویل مراکز درمانی می‌دهند که به دلیل افزایش تعداد بیماران کرونایی از تامین نیاز آنان بازمانده اند.

انتهای پیام//ا.د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.