سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقال ویروس کرونا به افراد سالم در فاصله ۱۵ دقیقه

معاون فنی معاونت بهداشتی علوم پزشکی خراسان شمالی گفت:ویروس کرونا ویروسی سرایت پذیر است که هم اکنون افراد مبتلا به کرونا چه آن‌هایی که علامت دارند و چه آن‌هایی که ندارند، این ویروس را منتقل می کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مریم پورآدینه معاون فنی معاونت بهداشتی علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: افرادی که مبتلا به ویروس کرونا هستند به راحتی می‌توانند حدود ۱۵ دقیقه افراد را مبتلا کنند.

  پورآدینه افزود: از سوی دیگر دوره کمون بیماری کووید ۱۹ نیز به شدت کاهش یافته و از ۱۰ تا ۱۴ روز به چهار تا پنج روز رسیده است.


بیشتر بخوانید


او عنوان کرد: علاوه بر آن دلتا کرونا تمامی گروه‌های سنی را درگیر کرده و در حال حاضر از تمامی گروه‌های سنی به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند، همچنین شدت بیماری نیز در دلتا ویروس پیشرفت کرده و افراد پرخطری که دارای بیماری هستند، بیماری کرونا در آن‌ها خیلی زیاد و طی چند روز پیشرفت کرده و وضعیت آن‌ها را در خطر می‌اندازد.

معاون فنی معاونت بهداشتی علوم پزشکی خراسان شمالی افزود : یک فرد به راحتی می‌تواند تا هشت نفر را درگیر کند بنابراین از مردم در خواست می‌شود که در منزل بمانند.

پورآدینه بیان کرد: اگر افراد در خود علائم بیماری کووید ۱۹ را احساس کردند باید به همراه خانواده در منزل خود را قرنطینه کرده و در صورتیکه وضعیت عمومی آن‌ها بد شد به مراکز درمانی مراجعه کنند.

او  افزود: دوره قرنطینه این بیماری نیز از دو هفته به ۱۸ تا ۲۰ روز افزایش یافته و افرادی که بیمار هستند باید طی این مدت در منزل بمانند و از رفت و آمد با سایر افراد خودداری کنند.

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.