سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مردم چهارمحال و بختیاری غرق در عزا و سوگ عاشورای حسینی

مردم استان چهارمحال و بختیاری همزمان با روز عاشورا، به عزاداری در سالروز شهادت مظلومانه سرور و سالار شهیدان (ع) و یاران باوفای ایشان می‌پردازند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مردم استان چهارمحال و بختیاری امروز پنج شنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ همزمان با ۱۰ محرم الحرام ۱۴۴۳ هجری قمری و روز عاشورای حسینی، به عزاداری و سوگواری در سالروز شهادت مظلومانه و جانسوز سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) و یاران باوفای ایشان می‌پردازند.

مردم عزادار و سیاه پوش این استان در سوگ و مظلومیت شهدای کربلا بویژه حضرت سیدالشهدا (ع)، اشک ماتم می‌ریزند و بر سر و سینه می‎زنند.


بیشتر بخوانید


مراسم عزاداری ایام شهادت حضرت امام حسین (ع) و شهدای کربلا که هر سال از اول ماه محرم آغاز می‌شود، در روز‌های تاسوعا و عاشورا، جلوه دیگری به خود می‎گیرد و با شور خاصی پیگیری می‎شود.

همه ساله در ماه محرم آیین‌های سنتی خیمه سوزان طاقانک، گِل‌مالی در شهر بن، مراسم علم‌گردانی در فرخ شهر، فرو کردن علم در گرداب بن، تعزیه‌خوانی حضرت قاسم در طاقانک و آیین سنتی آقا سلام برگزار می‌شود که امسال به دلیل شیوع کرونا برگزار نمی‌شود.

مردم ولایت مدار چهارمحال و بختیاری، عزاداری سرور و سالار شهیدان را امسال با شکوه‌تر از هرسال، سالم، کوتاه و مفید، با رعایت فاصله‌های اجتماعی و شیوه نامه‌ها برگزار خواهند کرد تا یک مراسم تاریخی را به ثبت برسانند و ثابت کنند که افراد متدین مقید به رعایت دستورالعمل‌ها هستند و این شعار نیست بلکه یک عمل است.

انتهای پیام/ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.