سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزیر خارجه آمریکا: اشرف غنی دیگر مسئولیتی در افغانستان ندارد

معاون وزیر خارجه آمریکا با بیان اینکه، این کشور به مبارزه با تروریسم در افغانستان متعهد خواهد بود، تاکید کرد: اشرف غنی دیگر مسئولیتی در افغانستان ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که این کشور با طالبان در تماس مستمر است.

وندی شرمن گفت: برای انتقال شهروندان افغانستانی که با ما همکاری داشته‌اند در تلاشیم و دستوراتی را برای کمک به پناهجویان صادر کرده‌ایم.

معاون وزیر خارجه آمریکا افزود: واشنگتن و متحدان آن به تلاش برای حمایت از زنان افغانستان ادامه می‌دهند و طالبان باید متحمل مسئولیت و تعهدات خود در این زمینه باشد.

وی تأکید کرد: برای تضمین اجازه به همه آمریکایی‌ها، شهروندان دیگر کشور‌ها و افغانستانی‌ها برای ترک این کشور بدون مانع‌تراشی با طالبان در ارتباط هستیم.

وندی شرمن با این ادعا که آمریکا به مبارزه با تروریسم در افغانستان متعهد خواهد بود افزود: اشرف غنی در امارات حضور دارد و دیگر مسئولیتی در افغانستان ندارد.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا نیز در این راستا گفت: هیچ‌گونه عملیات خصمانه بین نیرو‌های ما و طالبان بوجود نیامده است.

وزیر دفاع آمریکا تأکید کرد که خط تماس بازی میان این کشور و طالبان برقرار است. تهدید‌ها هنوز در مجاورت فرودگاه کابل وجود دارد.

مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا هم اظهار کرد: وضعیت امنیتی فرودگاه کابل در حال حاضر ثابت است.

مارک میلی افزود: ما انتظار سقوط ارتش افغانستان را در ۱۱ روز نداشتیم. طالبان دسترسی دارندگان گذرنامه آمریکایی به فرودگاه کابل را تسهیل می‌کند.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در پایان گفت: اولویت ما تأمین و دفاع از فرودگاه کابل برای تخلیه شهروندان و همکاران افغان است. 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.