سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شاهچراغ (ع) در شب عاشورای حسینی سوگوار است + تصاویر

همزمان با شب دهم محرم الحرام، شهر شیراز و سومین حرم اهل بیت شاهچراغ (ع) در سوگ شهادت سالار شهیدان، علمدار کربلا و یاران باوفای ایشان، غرق در ماتم و عزاست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، همزمان با شب دهم محرم الحرام سالگرد واقعه خونین کربلا ، حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) میعادگاه زائران عزاداری است که با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در غم سرور و سالار شهیدان به سوگواری می پردازند.

عزاداری‌های شب عاشورای حسینی امسال به دلیل همزمانی با اوج گیری کرونا متفاوت از سال‌های گذشته در حال برگزاری است و هیات‌های عزاداری، حسینیه‌ها و تکایا در اقامه این عزاداری رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را در دستور کار قرار داده اند.

ذکر دلنشین یا حسین(ع)‌ و یا ابوالفضل العباس(ع) درفضای شهر طنین انداز شده و پرچم‌ها و بیرق‌های سیاه و نمادهای عزا در نقاط مختلف به‌ویژه سر درب مغازه‌ها و منازل به‌چشم می‌خورد.

با توجه به‌ممنوعیت برپایی ایستگاه‌های صلواتی، برخی از مردم برخلاف سُنت همه ساله به‌جای مواد غذایی و خوراکی، اقدام به‌توزیع اقلام و بسته‌های فرهنگی می‌کنند.

در سایر شهرستان‌های فارس نیز شیفتگان و محبان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) باحضور در تکایا، حسینیه‌ها و مساجد در سوگ سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و ابوالفضل العباس (ع) مجالس عزاداری برپا کرده و اشک ماتم می‌ریزند.

انتهای پیام/ 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.