سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طبرسی:

تخت‌های آی سیوی بیمارستان مسیح دانشوری صد در صد پر است

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری  به بیان توضیحاتی درباره میزان مراجعه بیماران مبتلا به ویروس کرونا به این بیمارستان پرداخت.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، پیام طبرسی رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری  در برنامه گفتگوی ویژه خبری درباره وضعیت مبتلایان به ویروس کرونا در کشور اظهار کرد: روز گذشته عدد مراجعه کنندگان جدید به ویروس کرونا به بیمارستان مسیح دانشوری ثابت شده است و به طور متوسط روزانه ۳۵۰ تا ۳۹۰ نفر بیمار مبتلا به ویروس کرونا، ورودی به اورژانس در هر روز داریم در حالیکه این رقم در ۱۰ روز پیش حدود ۴۲۰ تا ۴۵۰ بیمار مبتلا به کرونا بوده است. ولی هنوز این وضعیت برای ما مطلوب نیست، زیرا ما قبلا با تعداد زیر ۳۰۰ مراجعه‌کننده در روز مواجه بودیم و متاسفانه در حال حاضر نسبت به آن را رقم شاهد افزایش هستیم.

طبرسی در مورد وضعیت ابتلاء، سن و شدت درگیری بیماران گفت: در حال حاضر شاهد افزایش مراجعات خانوادگی هستیم، زیرا ویروس قدرت واگیری بسیار بالایی دارد و اکثراً تعداد زیادی از اعضای خانواده را مبتلا می‌کند و ما ناچاریم نسبت به اولویت بندی حال هر بیمار ابتدا بیماران بدحال را بستری می‌کنیم و به دلیل کمبود تخت، بیمارانی که حال بدی ندارند را سرپایی معالجه کنیم و فقط بیماران مبتلا به کرونا که افت شدید اکسیژن دارند و یا  بیماری‌های زمینه‌ای دارند را بستری می‌کنیم و امیدواریم با محدودیت‌هایی که اعمال شده بتوانیم این پیک را هم پشت سر بگذاریم و زودتر به یک وضعیت با ثبات برسیم.

او در مورد وضعیت اشغال تخت‌های بیمارستان مسیح دانشوری گفت: متاسفانه ظرفیت تمام تخت‌های ما پر است و معمولاً با توجه به بد حال بودن بیماران بیش از حد بیمار در بیمارستان مسیح دانشوری بستری میکنیم. تخت های آی سیو بیمارستان صد در صد پر است.

علی شاه عباسی رئیس بیمارستان شهید فیاض بخش در ادامه این برنامه اظهار کرد: به نظر می‌رسد طی سه چهار روز اخیر ما نیز به قله رسیدیم و به یک ثبات نسبی رسیدیم، ولی همچنان با نوسانات جزئی مواجه هستیم ضمن اینکه روند کاهشی وجود ندارد، اما خوشبختانه شاهد روند افزایشی هم نبودیم و امیدواریم این نشانه‌ای از رسیدن به قله پیک پنجم باشد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.