سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آتش سوزی گسترده جنگل های همزر کاشان

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان گفت: آتش سوزی گسترده جنگل همزر معروف به جنگل حمزه واقع در روستای سار از توابع شهرستان کاشان قسمت زیادی از این مکان را خاکستر کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، روح الله فدائی، سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان گفت: آتش سوزی جنگل همزر در ۴۰کیلومتری کاشان و در محدوده کوهستانی روستای سار روز گذشته به ستاد فرماندهی آتش نشانی کاشان اعلام شد و نیرو‌های عملیاتی ایستگاه شماره ۳ این سازمان مستقر در راوند به محل اعزام شدند.

وی افزود: محل آتش سوزی یک منطقه صعب العبور بوده و حضور خودرو‌های آتش‌نشانی در محل حادثه امکانپذیر نبوده و ماموران آتش نشانی مجبور شدند همراه با تجهیزات لازم، این مسیر به صورت پیاده طی کنند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان تصریح کرد: عملیات مهار آتش سوزی با مشارکت ماموران سازمان منابع طبیعی کاشان و همراهی تعدادی از ساکنان محلی روستا آغاز شد و خاموش سازی کامل محل تا پاسی از صبحگاه به طول انجامید.

فدایی گفت: بنا به گزارش تیم‌های اعزامی حاضر در محل، بیش از یک کیلومتر از مسیر جنگل دچار آتش سوزی شده است و عامل آتش سوزی در بررسی‌های اولیه بی احتیاطی در ایجاد آتش و خاموش نکردن کامل آن تشخیص داده شد.

وی اضافه کرد: باتوجه به خشکسالی‌های سال‌های اخیر و احتمال آتش سوزی منابع طبیعی ناشی از علوفه و برگهای خشک در اثر وزش باد، از شهروندان درخواست داریم، پس از اطمینان از خاموش بودن کامل آتش، محل را ترک کنند و در صورت مشاهده آتش در جنگل، مراتع و علف‌های هرز، بلافاصله با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.