سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشد ۲۰ درصدی جوجه ریزی در زنجان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان گفت: طی ۲ سال گذشته، بیش از ۲۰ درصد رشد جوجه‌ریزی داشتیم و مشکلی در تامین رخ نمی‌دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، جواد تاراسی رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان گفت: طی مردادماه امسال یک میلیون و ۳۲۳ هزار و ۹۹۰ قطعه جوجه‌ ریزی انجام شده است.

او ادامه داد: طی ۲ سال گذشته، بیش از ۲۰ درصد رشد جوجه‌ریزی داشتیم و مشکلی در تامین رخ نمی‌دهد.

تاراسی تاکید کرد: در بحث تامین گندم اولویت اول پایداری کشت و اشتغال کشاورزان با تامین بذر مرغوب بود و تامین بذر مرغوب برای کشت سال آینده اهمیت بالایی دارد.

او با بیان اینکه ۹۵ درصد اراضی کشت گندم در استان زنجان  دیم است و ۵۰ درصد کاهش بارندگی که سبب کاهش تولید شده است، ابراز داشت: امسال پیش‌بینی شده بود که ۲۰۰ هزار تن گندم تولید شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان ابراز داشت: زنجان جزو استان‌هایی است که در سال گذشته بازار مناسبی را در تنظیم بازار مرغ، میوه شب عید داشت و امیدواریم که اعتبار ابلاغی میوه تنظیم بازار شب عید مصوب شود تا زیان ۳۰۰ میلیون تومانی به اتحادیه میوه‌فروشان وارد نشود.

تاراسی با بیان اینکه از آغاز امسال تا ۲۳ مرداد ماه ۱۰ میلیون قطعه جوجه‌ ریزی انجام شده است، افزود: جوجه‌ریزی در مدت مشابه سال گذشته هشت میلیون و ۲۱۱ هزار قطعه و در سال ۹۸ حدود ۹ میلیون و ۳۶۹ هزار قطعه بوده و این مهم نشان می‌دهد جوجه ریزی در استان زنجان روند پایداری دارد.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.