سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرمت خانه تاریخی مستوفی شوشتر

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شوشتر گفت: مرمت خانه تاریخی مستوفی شوشتر از محل اعتبارات ملی آغاز شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی محمد چهارمحالی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شوشتر گفت: کار مرمت برخی از خانه‌های تاریخی در بافت قدیمی شوشتر از محل اعتبارات ملی آغاز شده است.  

او با بیان اینکه یکی از خانه‌هایی که عملیات مرمت در آن آغاز گردیده، خانه تاریخی مستوفی با مالکیت آقای شیخ سوینی است، افزود: این خانه تاریخی از جمله آثار مجموعه مستوفی بوده که پیشینه آن مربوط به دوره قاجار است که در محله کندال ودر مجاورت پل بند تاریخی شادروان قرار دارد.

چهارمحالی بیان داشت داشت: در حال حاضر مرمت بخش‌هایی از جداره ضلع شمالی و غربی و همچنین آوار برداری بخش‌هایی از بنا در دست اقدام است و پرونده ثبتی این خانه ارزشمند جهت ثبت در فهرست آثار ملی از سوی کارشناسان این اداره تکمیل و به اداره کل میراث فرهنگی خوزستان ارسال شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شوشتر تصریح کرد: از کلیه مالکین خانه‌های تاریخی دعوت می‌گردد که جهت استفاده از تسهیلات مرمت مشارکت، به اداره میراث فرهنگی شوشتر مراجعه نمایند.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.