سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایلام غرق در عزا و ماتم

همزمان با تاسوعای حسینی، ا‌ستان ایلام در غم و ماتم است و شیفتگان حسینی به سوگ نشسته اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، هم‌زمان با تاسوعای حسینی، ا‌ستان ایلام یکپارچه عزادار و سوگوار است و عاشقان حسینی، سیاه‌پوش شدند.

به دلیل شیوع ویروس کرونا تجمع هیئات‌های مذهبی در روز‌های تاسوعا و عاشورا در سراسر استان ایلام لغو اعلام شده است.

حجت الاسلام محمد فتاحی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام در این باره، گفت: تجمع هیئات‌های عزاداری و سوگواری که در روز‌های تاسوعا و عاشورا هر ساله در میدان ۲۲ بهمن و نقاط مختلف استان برگزار می‌شد، امسال با توجه به شیوع کرونا ممنوع اعلام شده است.

او ادامه داد: در این زمینه هر هیئات در همان مکانی که از ابتدای ماه محرم محفل عزاداری و سوگواری را برگزار کرده روز‌های تاسوعا و عاشورا نیز می‌تواند آیین عزاداری را برگزار نماید.

رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در هنگام پخت و یا توزیع نذورات نیز یکی از مواردی است که شهروندان باید در این ایام همواره به آن توجه داشته باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام در این باره، گفت: به تمامی هیات‌ها اعلام شده که برای پخت نذورات در روز‌های تاسوعا و عاشورا به صورت بیرون بر اقدام کرده و هیچگونه پذیرایی در هیئات انجام نشود.

حسین بشار صیفی رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی ایلام نیز ، گفت: در راستای وظیفه نظارت بهداشتی و شرعی این اداره کل بر گوشت و فرآورده‌های پروتئینی مورد استفاده جهت نذورات هم استانی‌های گرامی در ایام محرم بخصوص روز‌های تاسوعا و عاشورا، این اداره کل با تشکیل ۲۹ اکیپ ثابت و سیار متشکل از ۱۱ دکتر دامپزشک، ۲۳ بازرس بهداشت گوشت و ۱۲ روحانی ناظر ذبح شرعی کار نظارت و بازرسی بهداشتی را انجام می‌دهند.

او افزود: در این دو روز کشتارگاه‌های سنتی شهرستان‌ها و کشتارگاه صنعتی دام ایلام از ساعت ۷ صبح لغایت ۲ ظهر آماده خدمات رسانی به همشهریان گرامی می‌باشند.

انتهای پیام/ ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.