سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چراغ ایستگاه‌های صلواتی در زاهدان روشن است

با وجود شیوع ویروس کرونا مردم سیستان و بلوچستان امسال با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در ایستگاه‌های صلواتی به جای توزیع بسته های خوراکی، بسته های بهداشتی شامل ماسک و پد الکی در بین عزاداران حسینی توزیع می شود.

 

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، با وجود شیوع ویروس کرونا مردم سیستان و بلوچستان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی پرچم عزای امام حسین را برافراشته و با برپایی ایستگاه های صلواتی ارادت خود را به امام حسین (ع) نشان دادند.

امسال همزمان با شدت گرفتن موج پنجم کرونا و آغاز ماه محرم عشق و ارادت به امام حسین (ع) همچنان در دل‌ها جاری است.

جوانان سعی می‌کنند در شرایط سخت کرونایی مجلس و روضه امام حسین(ع) را برپا تلاش همه این است تا با رعایت  شیوه نامه  بهداشتی عزاداری کنند و مجلس امام حسین پر رونق باشد.

امسال به جای توزیع بسته های خوراکی، بسته های بهداشتی شامل ماسک و پد الکی در بین عزاداران حسینی توزیع می شود، ایستگاه‌های صلواتی نیز دایر است و جوانان روضه امام حسین (ع) پخش می‌کنند ماسک زده و دستکش به دست به عزاداران پذیرایی‌های بسته بندی اهدا می کنند.

مادری در کنار ایستگاه صلواتی نشسته و اشک می ریزد خطاب به وی گفتم کاش در خانه می ماندید و عزاداری می‌کردید، پاسخ داد مجلس عزای امام حسین(ع) نباید کمرنگ و خالی از حضور مردم شیعه و سنی باشد، آمدم تا در کنار سایر عزاداران باشم.

کمی تفکر نیاز بود تا بتوانیم درک کنیم عده ای با رعایت  شیوه نامه  بهداشتی به مراسم های عزاداری می‌آیند تا مجلس حسین پر رونق باشد.

امسال طرح هر خانه یک روضه اجرا می‌شود و روضه خوانی سیاردرب منازل خانواده شهدا برگزار شد همچنین اولین کاروان روضه خوانی سیار(عزاداری سیدالشهدا علیه السلام) دربیمارستان علی ابن ابیطالب شهرستان زاهدان برای کادردرمان وبیماران کرونایی برگزار شد.

مردم شهر زاهدان با تمام رعایت شیوه نامه های  بهداشتی به عزاداری آقا ابا عبدالله الحسین پرداختند و یک بار دیگر بیعت خود را با امام معصوم خود بستند تا به همه دنیا بگویند حماسه عاشورا یک هدف بزرگ برای تمام شیعیان است.

جوانان این خطه با عزاداری امام حسین (ع) به تمام دنیا فهماندند که همراه و یاور رهبر انقلاب هستند، حتی با اینکه کرونا در جامعه با موج پنجم دست و پنجه نرم می‌کند اما این شور برای امام حسین خاموش شدنی نیست.

امروزه در جامعه برخی با هشتک های فراوان می‌خواهند جلوی این عزاداری های را به بهانه گسترش بیماری کرونا بگیرند تا چشم‌ دشمنان روشن شود اما این مردم بار دیگر با عزاداری پر شور و با تمام رعایت پروتکل های بهداشتی چراغ محرم را خاموش نکردند و نمی گذارند دشمنان اسلام و انقلاب خوشحال شوند و انشاالله با شفاعت امام حسین همه این مردم عاقبت بخیر خواهند شد.

امام حسین (ع) در صدر اسلام با یک حماسه به تمام دشمنان اسلام فهماند که راه پیامبر باید ادامه داشته باشد و چراغ اسلام برای مستضعفان و مستمندان روشن باشند و امروز مردم شریف ایران با عهدی که با حضرت مهدی (عج) و رهبر انقلاب بستند این روزها را به عزاداری آقا ابا عبدالله الحسین می‌پردازند.

مردم ایران با اینکه تحت سخت ترین شرایط اقتصادی هستند باز هم نذورات خود را انجام می دهند، حتی ضعیف ترین قشرهای جامعه هم با کوچکترین سهم خود در این عزاداری ها شرکت می‌کنند.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.