سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار زرد هواشناسی سمنان به‌خاطر باد و رگبار پراکنده

اداره کل هواشناسی استان سمنان با اشاره به پیش‌بینی وزش باد شدید و احتمال رگبار پراکنده طی سه‌روز آینده، هشدار زرد اعلام کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، ایرج مصطفوی مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: شرایط آب و هوایی استان طی سه روز آینده بر اساس تحلیل آخرین تصاویر ماهواره و نقشه‌های پیش یابی، ناپایدار پیش‌بینی می‌شود.

او  افزود: فعالیت سامانه بارشی و امواج ناپایدار از بعد از ظهر امروز آغاز می‌شود و نوع مخاطره به صورت بارش پراکنده باران، رگبار و رعدوبرق، وزش باد نسبتا شدید تا شدید و گرد و خاک، در نقاط مستعد احتمال تگرگ، دور از انتظار نیست.

مصطفوی ادامه داد: منطقه اثر این سامانه ناپایدار جوی به صورت بارش باران و رگبار گاهی رعدوبرق و احتمال تگرگ در برخی نقاط به ویژه ارتفاعات و نواحی شمالی استان به ویژه در ساعات بعدازظهر و شب پیش‌بینی می‌شود.

مصطفوی بیان کرد: وزش باد نسبتا شدید تا شدید وگرد و خاک نیز در غالب نقاط و با شدت بیشتر در نیمه شرقی و نواحی جنوبی به ویژه در ساعات بعد از ظهر و شب با جهت غالب شمالی تا شرقی رخ می‌دهد.

به گفته مدیرکل هواشناسی استان سمنان، احتمال جاری شدن رواناب و سیلابی شدن مسیل‌ها به دلیل بارش‌های رگباری و شرایط فصلی، احتمال خسارات ناشی از باد، مهمترین مخاطرات سامانه حاضر در استان خواهد بود.

او اواخر روز پنجشنبه را زمان پایان فعالیت این سامانه عنوان و اضافه کرد: لایروبی جویها، آبرا‌ها و مسیلها، خودداری از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیلها، پرهیز از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات، تردد و توقف در زیردرختان خشک و کهنسال و ساختمان‌های در حال ساخت، پرهیز از روشن کردن آتش در مزارع و مراتع و جنگل‌ها و یا در صورت نیاز اطمینان از خاموش شدن کامل آن، مهمترین توصیه‌های هواشناسی استان سمنان است.

او  با اشاره به نوسانات دمایی روز‌های آینده استان سمنان گفت: دمای هوا امروز و فردا بین ٢ تا ۴ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد و از روز جمعه روند افزایشی می‌گیرد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اشاره به اینکه کمینه و بیشینه دمای هوای شهر سمنان امروز ٢۴ و ٣۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود، بیان کرد: امروز گرمسار و آرادان گرم‌ترین نقاط استان با دمای ٣۶ و رضوان با ١٣ درجه سانتیگراد خنک‌ترین نقاط استان سمنان خواهند بود.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.