سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست شبکه بهداشت و درمان چاراویماق:

تعداد فعلی ابتلا و فوتی کرونا در چاراویماق بی‌سابقه است

سرپرست شبکه بهداشت و درمان چاراویماق تعداد فعلی ابتلا و فوتی کرونا در این شهرستان را بی‌سابقه خواند و گفت: وضعیت نارنجی شهرستان در موج پنجم کرونا شکننده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،عقیل نوروزی سرپرست شبکه بهداشت و درمان چاراویماق  گفت: شهر قره‌آغاج، روستا‌های جنوب‌شرقی، جنوب‌غربی و مرکزی مانند قزل‌آباد، آبدارلار، ذاکرکندی، منطقه آقزیارت، مریم و گویجه‌قلعه جزو مناطق آلوده این شهرستان طی هفته اخیر بوده است.

او تنها راه در امان ماندن از شر این ویروس منحوس را رعایت فاصله اجتماعی، شیوه نامه های بهداشتی و استفاده از ماسک عنوان کرد وافزود: خودداری از حضور در تجمع‌ها چه جمع‌های خانوادگی و چه تجمع‌های ماه محرم امری ضروری است.

او تعداد کل بیماران قطعی و شناسایی شده کرونا در این شهرستان را ۲ هزار و ۱۴۸ نفر اعلام و اضافه کرد: از این تعداد هزار و ۲۱ نفر مرد و مابقی زن هستند و تاکنون ۵۳ نفر از اهالی شهرستان به طور قطعی با کرونا جان باخته‌اند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان چاراویماق درصد واکسیناسیون گروه سنی بالای ۶۰ سال این شهرستان را ۹۷.۵ درصد اعلام کرد و افزود: این شهرستان در واکسیناسیون این گروه سنی رتبه اول آذربایجان‌شرقی و در واکسیناسیون گروه سنی ۶۰ تا ۷۰ سال با ۸۶ درصد رتبه سوم استان را داراست.

به گفته «نوروزی» درصد واکسیناسیون کل جمعیت بالای ۱۸سال شهرستان ۳۶.۵ درصد و تعداد کل نمونه‌برداری کرونا هفت هزار و ۴۵۳ مورد بوده است.

«نوروزی» همچنین به عزاداران و اهالی توصیه کرد تا رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک در آیین‌های عزاداری دهه اول محرم، قرنطینه و ایزولاسیون کامل افراد مبتلا و عدم جابجایی آن‌ها تحت هیچ شرایطی را جدی بگیرند.

او خودداری از پخش هرگونه نذورات در آیین‌های عزاداری و پرهیز از برگزاری مراسم در فضای بسته را نیز جدی بگیرند.

 شهرستان چاراویماق به مرکزیت شهر قره‌آغاق در جنوب آذربایجان‌شرقی و نزدیک به شهر‌های میانه و هشترود قرار دارد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.