سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قرنطینه سراسری در نیوزیلند

نخست‌وزیر نیوزیلند از اعلام قرنطینه سراسری شدیدی خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از سی ان بی سی، به دنبال اعلام ابتلای یک نفر به ویروس کووید-۱۹ در نیوزیلند، «جاسیندا آردرن» نخست‌وزیر این کشور، امروز (سه‌شنبه) دستور تعطیلی سراسری در این کشور را صادر کرد.

به نوشته خبرگزاری سی‌ان‌بی‌سی، فرد مبتلا در شهر «آوکلند» نیوزیلند، شناسایی شده است و اولین مورد ابتلا به ویروس کووید-۱۹ در ۶ ماه گذشته است. بنابراین در پی مشاهده این مورد ابتلا و به دستور آردرن از فردا (چهارشنبه) کل کشور نیوزیلند تا ۳ روز آینده قرنطینه خواهد بود، اما آوکلند و کوروماندل به دلیل آنکه فرد مبتلا روز‌های گذشته را در این دو مکان به سپری کرده است، تا ۷ روز در قرنطینه سراسری خواهند بود.

بنا به دستور نخست‌وزیر نیوزیلند تمامی مدارس، ادارات و کسب و کار‌ها تعطیل خواهند بود و تنها خدمات ضروری به کار خود ادامه می‌دهند.

جاسیندا آردرن در یک کنفرانس خبری اعلام کرد: «بهترین کاری که می‌توانیم انجام دهیم آن است که در سریعترین زمان ممکن سختگیرانه‌ترین اقدامات را اتخاذ کنیم.»

این مقام ارشد نیوزیلند اعلام کرد مورد جدید ابتلا به این ویروس از گونه دلتا بوده است، اما تاکنون شواهدی برای آن ارائه نشده است. او همچنین اعلام کرد احتمال می‌دهد که مبتلایان دیگری نیز در این کشور باشند.

آخرین باری که مبتلایی در نیوزیلند گزارش شد به ماه فوریه (بهمن) برمی‌گردد. تاکنون در این کشور ۲ هزار و ۵۰۰ مورد مبتلا به کرونا و ۲۶ جانباخته کرونایی گزارش شده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.