سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جان کربی: برآورد می‌کنیم تا ۱۰ هزار آمریکایی در کابل مستقر هستند

سخنگوی پنتاگون تخمین زده است که در حال حاضر تا حدود ۱۰ هزار شهروند آمریکایی در نزدیکی کابل حضور داشته باشند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، «جان کربی» سخنگوی پنتاگون، در یک کنفرانس خبری امروز، (سه‌شنبه) تخمین زد که در حال حاضر احتمال دارد تا حدود ۱۰ هزار شهروند آمریکا در افغانستان باشند.

این مقام آمریکایی در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت: «ما آمار دقیقی از تعداد آمریکایی‌هایی که اکنون در افغانستان هستند، نداریم؛ اما تخمین می‌زنیم که بین ۵ تا ۱۰ هزار آمریکایی در نزدیکی کابل حضور داشته باشند.»

سخنگوی پنتاگون در ادامه افزود: ۹ هواپیمای نظامی از نو ع C-۱۷ برای کمک رساندن در زمینه عملیات تخلیه به کابل رسیدند. وظیفه کنونی ما در افغانستان، تخلیه امن آمریکایی‌ها و همچنین افغانستانی‌هایی است که با ما همکاری می‌کردند.

جان کربی در ادامه افزود: هیچ تهدیدات و یا اقدامات خصمانه‌ای تا کنون در افغانستان وجود نداشته است. ارتباطی با سران طالبان در افغانستنان خارج از مرز‌های فرودگاه وجود دارد. هیچ تهدید و یا اقدامات خصمانه‌ای در افغانستان از سوی طالبان علیه نیرو‌های ما در افغانستان وجود ندارد.

جان کربی در ادامه افزود: ماموریت ما در افغانستان در ۳۱ اوت طبق برنامه به پایان خواهد رسید؛ از این رو تا این تاریخ تخلیه شهروندان مان و کارمندان سفارت ادامه می‌یابد. ما نمی‌توانیم پیش‌بینی کنیم بعد این تاریخ، چه اتفاقی خواهد افتاد.

سخنگوی پنتاگون همچنین گفت: فرودگاه کابل اکنون امن است و پرواز‌های نظامی و غیرنظامی ادامه دارد. ما در حال حاضر بر تامین امنیت فرودگاه کابل و خارج مرز‌های فرودگاه کابل تمرکز داریم. کربی همچنین تصریح کرد: بیش از ۴ هزار سرباز تا پایان امروز وارد کابل می‌شوند.

گفتنی است طالبان روز یکشنبه هفته جاری کابل را محاصره کردند. نیرو‌های طالبان پس از اینکه اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان کشور را ترک کرد، وارد کابل شدند و کنترل ارگ ریاست جمهوری را به دست گرفتند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۳:۳۲ ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
" ننگ بر استعمار "

آمریکا برو خونت !
و از این منطقه دور شو

انقدر قدرت طلبی ها دیکه جواب نمیده...
بسه انقدر به فکر مردم دنیا بودی...

***برو به داد مردم خودت هم.. برس.
( آندرستند............! ! ! ! ! ! ؟ ؟؟ ؟ ؟ ؟ ؟ ؟ ؟ ؟ ؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟)