سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام:

رایزنی برای تامین واکسن ایلام از وزارت بهداشت ادامه دارد

صادقی فر گفت: ذخیره تعداد واکسن‌های موجود در استان در حال تمام شدن است و رایزنی برای تامین واکسن ایلام از وزارت بهداشت ادامه دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، جمیل صادقی فر ،معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام اظهار داشت: استقبال با توجه به کاهش سن جمعیت مردم و گروه‌های شغلی برای واکسیناسیون بیشتر شده است.

او افزود: اما در مقابل تعداد جمعیت متقاضی، مقدار واکسن موجود استان کفاف نمی‌دهد و باید هرچه سریعتر نیاز استان تامین شود و همچنین مراکز واکسیناسیون و تعداد نیرو‌های مورد نیاز این مراکز باید افزایش یابد تا از تجمع مردم در این مراکز جلوگیری شود.

صادقی فر از شرکت مخابرات خواست خطوط تلفن برای مراکز واکسیناسیون تعبیه کنند تا مردم از طریق این شماره‌های تماس از موجودی نوع واکسن و همچنین شلوغی یا خلوت بودن مراکز جهت مراجعه برای دریافت واکسن اطلاع یابند.

او با بیان اینکه دیروز هشت هزار دز واکسن به مردم و گروه‌های شغلی تزریق شده است، تاکید کرد: با وجود اینکه وزارتخانه کاهش سنی برای دریافت واکسن کرونا را برای مردم استان ایلام مصوب کرده و مردم نیز استقبال خوبی از تزریق واکسن دارند، اما هنوز سامانه سلامت برای ثبت نام واکسن عموم مردم باز نشده است و این موضوع مشکلاتی را برای نیرو‌های شاغل در مراکز اکسیناسیون ایجاد کرده است که رفع آن نیازمند پیگیری از طریق وزارتخانه و ستاد ملی کرونا برای باز گذاشتن سامانه است.

او از مردم خواست برای تزریق واکسن در اماکن واکسیناسیون تجمع نکنند و جلوگیری از ازدحام متقاضیان دریافت واکسن نیازمند مدیریت و زمان بندی مناسب توسط مردم و مسوولان مراکز واکسیناسیون است.

صادقی فر همچنین با توجه به ابلاغیه ستاد ملی کرونا مبنی بر واکسیناسیون جمعیت عشایر و روستا‌های کمتر از ۲۰ خانوار، از امور عشایر استان ایلام خواست تا لیست تمام جمعیت عشایری بالای ۱۸ سال و روستا‌های کم جمعیت را با معرفی رابط تام الاختیار به دانشگاه علوم پزشکی برای تزریق واکسن معرفی کنند و نیز عشایر مهمان سایر استان‌های همجوار که زمستان را در مناطق گرمسیر ایلام سپری می‌کنند باید کارت یا برگه مبنی بر تزریق واکسن در استان‌های مبدا خود را داشته باشند تا اجازه ورود به استان ایلام را داشته باشند.

او با بیان اینکه وضعیت همه گیری کرونا در استان ایلام بسیار وخیم است، گفت: شرایط در استان ایلام به ویژه شهرستان ایوان روندی افزایشی و خطرناک دارد و باید پلیس راه از ورود مهمانان غیرساکن در ایلام به داخل استان جلوگیری کند.

انتهای پیام / غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.