سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲۶ مرداد، روزی برای گرامیداشت آزادگی و استقامت

۲۶ مرداد ماه یادآور بازگشت غرور آفرین آزادگان سرفراز در سال ۱۳۶۹ به آغوش میهن اسلامی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، ۲۶ مرداد ماه یادآور بازگشت غرور آفرین مردان سرفراز، شجاع و وطن دوست برخواسته از دامان اقوام مختلف ایران زمین که پس از سال‌ها تحمل رنج اسارت و استقامت در برابر شکنجه‌های غیرانسانی در زندان‌های رژیم بعث، دوباره با عزت و سرفرازی به خاک پاک وطن قدم نهادند.

در تابستان سال ۶۹ در شهر کرمانشاه و شهرستان‌های مختلف استان به مناسبت بازگشت فرزندان دلیر وطن، آیین جشن و پایکوبی برپا بود و همه جا آذین بندی و چراغانی شده بود.

دسته‌های مختلف ساز و دهل در ورودی شهر‌ها برای بازگشت پیروزمندانه این قهرمانان وطن می‌نواختند و مردم به هلپرکی و شادی می‌پرداختند و در این جشن ملی مشارکت می‌کردند.

نخستین گروه از آزادگان سرافراز پس از تشریفات قانونی از طریق مرز خسروی به عنوان نزدیکترین نقطه مرزی به بغداد وارد ایران شدند و این لحظه تاریخی در قصرشیرین کرمانشاه رقم خورد و این عزیزان در مرز با استقبال بسیار پرشور مردم روبرو شدند.

رهبر معظم انقلاب مقام در تعبیری ماندگار پیرامون این رویداد تاریخی گفتند: بازگشت آزادگان سرافراز نماد خودباوری، استواری و به ثمر نشستن سال‌ها تلاش و ثبات قدم و مداومت در مسیر نیل به آرمان‌های اسلام و انقلاب و حقانیت ما در نبرد با دشمن بود. به رغم گذشت سالیان هنوز هم کام مردم عزیز و انقلابی ایران از حلاوت این رخداد فرخنده شیرین است.

بی گمان بخش مهمی از تاریخ عزتمند نظام جمهوری اسلامی به روایت استقامت و استواری این عزیزان در آن سال‌های دشوار مقاومت و ایثار اختصاص دارد.

این روز به حق روز ملی آزادگی و استقامت فرزندان ایران زمین است.

انتهای پیام / س خ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.