سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لطفی:

دو سوم فوتی‌های کرونا در فارس، افراد زیر ۶۰ سال هستند

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از فوت ۳۳ نفر ناشی از کرونا طی شبانه روز گذشته خبر داد و گفت: برای نخستین بار در فارس دو سوم فوتی‌های ۲۴ ساعت گذشته، افراد زیر ۶۰ سال بودند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهرزاد لطفی، رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در سیصد و هشتاد و پنجمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه، از ۳۳ نفر فوتی ناشی از کرونا طی شبانه روز گذشته خبر داد و گفت: دو سوم فوتی‌های ۲۴ ساعت گذشته، افراد زیر ۶۰ سال بودند.

او در ادامه ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی، از خداوند متعال خواست تا برای رهایی از این بحران و حفظ سلامت جامعه، زمینه را فراهم سازد.

لطفی همچنین بیست و ششم مرداد، سالروز بازگشت غرورآفرین آزادگان سرافراز را به میهن اسلامی گرامی داشت و عنوان کرد: این روز بزرگ، یادآور رشادت‌ها و ایثارگری افرادی است که به فرموده امام راحل (ره)، «آزادگان، آبروی این ملت را حفظ کردند.»

لطفی افزود: این اسوه‌های مقاومت و ایثار، یادگاران و تلاشگران ۸ سال دفاع مقدس هستند که آزادی و آزادگی ایران را مدیون ایثارگری و رشادت‌های آنان هستیم.

او در ادامه با تقدیر از مدافعان سلامت که ایثارگرانه تا پای جان به خدمت رسانی در مراکز بهداشت و درمان و بیمارستان ها، مشغول به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی هستند، از مردم خواست تا ایام سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی را با رعایت کامل اصول بهداشتی برگزار کرده و مدافعان سلامت را از دعای خیرشان بهره‌مند سازند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با این هشدار که کروناویروس به شدت در کمین سلامت خود و عزیزانمان است، عنوان کرد: ابتلا به کرونا همچنان در حال افزایش بوده و برخی از نشانه‌های آن نیز تغییر کرده است؛ افراد مشکوک و علامت دار با مراجعه زودهنگام به مراکز منتخب تشخیص و درمان سرپایی کرونا و پرهیز از حضور و تجمع در بیمارستان ها، از ابتلای خود و اطرافیانمان به این بیماری جلوگیری کنند.

او با قدردانی از افرادی که به پویش‌های مختلف سلامت در این بحران و ایام عزاداری پیوسته و در مقابله با بیماری کووید۱۹، خود را مسئول می‌دانند، تاکید کرد: باید برای جلوگیری از انتشار بیماری، در خانه بمانیم و در صورت خروج ضروری از منزل، حتما از ماسک استفاده کرده و فاصله فیزیکی خود را با دیگران رعایت کنیم.

لطفی ضمن پیگیری آمار نمونه‌های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی، بررسی نمودار‌های مربوط به جانباختگان کووید۱۹ در استان و کشور، به پایش عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس در فارس نیز پرداخت.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.