سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عباس‌زاده در تشریح جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس با وزرای پیشنهادی:

۴۰ درصد اقتصاد کشور زیر نظر وزیر صمت شکل می گیرد/ بخش قابل توجهی از ظرفیت اشتغال ما در حوزه صنعت است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس به بیان توضیحاتی درباره جلسه کمیسیون متبوع خود با وزرای پیشنهادی پرداخت.

محمود عباس زاده سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جزئیات جلسه کمیسیون متبوع خود با وزرای پیشنهادی میراث فرهنگی و صمت گفت: امروز از جمله گزینه‌های پیشنهادی دولت که کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی میزبان آن‌ها بود، ضرغامی وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی بود.  

وی ادامه داد: وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی با توجه  به اینکه سابقه مدیریت طولانی صدا و سیما را داشته و با مدیریت کلان کشور آشناست، گزینه مناسبی بوده و پاسخ‌های مناسبی به سوالات نمایندگان داد. میراث فرهنگی و گردشگری یکی از وزارتخانه‌های مهم ما است.  

عباس زاده مشکینی خاطر نشان کرد: از منظر میراث فرهنگی، جمهوری اسلامی از حیث داشتن ظرفیت‌های تاریخی و باستانی جزو ۱۰ کشور اول دنیا و از حیث جاذبه‌های طبیعی گردشگری جزو ۵ کشور اول دنیا است. بر این اساس اگر به صورت میانگین حساب کنیم که در رتبه ۷ گردشگری دنیا قرار داریم باید این ظرفیت در اقتصاد ملی ما تاثیر داشته باشد.  

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ادامه داد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی انتظارات بسیاری از حوزه گردشگری دارد. این حوزه باید با تحول اساسی از حیث سخت افزاری و نرم افزاری مواجه باشد. مدیری خلاق و با معرفت برای مدیریت این حوزه نیاز است. سوالات جدی در این باره مطرح شد و ویر پیشنهادی هم با تسلط توضیحات جدی داد.  

این نماینده مجلس افزود: در بحث هتلینگ، ویزا و تسهیل رفت و آمد گردشگران به ایران صحبت‌ها و پیشنهادات جدی بیان شد و ضرغامی از این پیشنهادات استقبال کرد. واکنش اغلب اعضای کمیسیون به گزارش وزیر پیشنهادی گردشگری مثبت بود و برداشت من این است که در صحن هم اتفاق خواهد افتاد و آنچه که به مصلحت و منفعت ملی است تصمیم گرفته خواهد شد.  

عباس زاده مشکینی افزود: گزینه بعدی که در خدمتش بودیم فاطمی امین وزیر پیشنهادی صمت بود که گزارش مفصلی در این حوزه به کمیسیون ارائه شد. حوزه صنعت، معدن و بازرگانی جزو حوزه‌های دارای اهمیت در کشور است. حوزه بازرگانی ما به نوعی شاهد محدودیت تحریم است. اقتصاد و اشتغال کشور در سه بخش صنعت، خدمات و کشاورزی است و بخش قابل توجهی از ظرفیت اشتغال ما در حوزه صنعت است.  

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی افزود: حوزه‌های بسیار گسترده‌ای در این بخش وجود دارد، حوزه فولاد، ایمیدرو، خودرو، معدن و.. بسیار گسترده است و ۴۰ درصد اقتصاد کشور همین جا شکل می گیرد و باید وزیر توانمندی برای این بخش انتخاب شود. پیشنهاداتی از سوی نمایندگان مطرح شد، ولی نهایتا برای تائید و یا رد صلاحیت نمایندگان کل ۲۹۰ نماینده مجلس تصمیم می‌گیرد.  

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.