سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس:

کرونا را جدی بگیرید/ خطر فروپاشی نظام سلامت

موسوی ضمن تقدیر از زحمات کادر درمان، نسبت به خطر فروپاشی نظام سلامت هشدار داد و تأکید کرد: مردم کرونا را بیش از پیش جدی گرفته و از رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی خسته نشوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سیدموسی موسوی، نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از مجموعه کادر درمانی و اداری بیمارستان‌های منطقه، گفت: این عزیزان یکسال و نیم است که با ایثار و مجاهدت و جانفشانی، خواب و آسایش و آرامش و مرخصی و خانواده خود را به کنار گذاشته و جان عزیزشان را به خطر انداخته‌اند تا جان عزیزان ما را نجات دهند.

او با تشکر ویژ‌ه از دکتر صمیمی مسئول داروخانه بیمارستان لامرد افزود: در تمام مدت شیوع ویروس کرونا دارو‌های مورد نیاز بیماران کرونایی با همت و تلاش ایشان در منطقه فراهم بود و علیرغم مطالبات سنگین داروخانه از بیمارستان، اما کمبود‌های دارویی که در بسیاری از مناطق کشور وجود دارد در منطقه ما کمتر به چشم می‌خورد.

این نماینده مجلس که خود پزشک متخصص است، ضمن هشدار نسبت به حجم بسیار بالای بیماران اضافه کرد: مسئولان بیمارستان‌های لامرد و مهر و اشکنان، به اجبار بخشی را به نام بخش اُپَد راه‌اندازی کردند که بیماران بصورت سرپایی مراجعه کرده و حدود ۲ ساعت در بیمارستان بستری می‌شوند و دارو‌ها و سرم‌های موردنیاز را دریافت می‌کنند و به منزل برمی‌گردند.

نماینده مردم لامرد و مهر عُمده ابتلا و شیوع این بیماری و به تبع آن بالا بودن مرگ و میر را به‌دلیل عدم رعایت اصول بهداشتی دانست و گفت: ساده‌انگاری و عادی شدن موضوع که طی مدت اخیر در محافل مختلف به وضوح مشاهد شد عامل فراگیری مجدد این ویروس منحوس است، لذا من از همه مردم بزرگوارمان تقاضا دارم که همچون ماه‌های اول کرونا، این مهم را جدی گرفته و با زدن ماسک، رعایت فاصله و مهمتر از آن شرکت نکردن در مراسم‌هایی که اِزدحام جمعیت وجود دارد به کاهش ابتلا کمک کنند تا با کنترل شیوع بیماری هم کادر درمان نفسی بکشند و هم خود مردم بیش از این داغدار نگردند، وگرنه با تداوم روند صعودی مبتلایان و آمار بی‌سابقه مرگ و میر باید نسبت به فروپاشی نظام سلامت نگران باشیم.

این پزشک متخصص در پایان تأکید کرد: دولت در واکسیناسیون آحاد مردم کوتاهی‌هایی داشت که امیدواریم با استقرار دولت جدید روند واردات واکسن و تولید واکسن داخلی سرعت بگیرد و ظرف مدت کوتاهی شاهد واکسیناسیون عمومی باشیم.

موسوی طی هفته گذشته در راستای پیگیری افزایش سهمیه واکسن و همچنین کمبود‌های بیمارستان‌های دو شهرستان، جلسات جداگانه‌ای با معاون بهداشت و معاون درمان وزیر بهداشت داشته و دیروز نیز در نشست با وزیر پیشنهادی بهداشت ضمن تأکید بر لزوم تسریع در واکسیناسیون عمومی، سایر کمبود‌های حوزه بهداشت و درمان منطقه و کشور را به وی گوشزد کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.