سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیر ستاد مردمی جبهه فرهنگی و اجتماعی انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان:

تربیت نیرو برای انقلاب اسلامی در دستور کار باشد

حسنعلی نوری گفت: تربیت نیرو برای انقلاب اسلامی در حوزه محلات در دستور کار رابطان ستاد مردمی جبهه انقلاب اسلامی باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حسنعلی نوری دبیر ستاد مردمی جبهه فرهنگی و اجتماعی انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان در نشست هم‌اندیشی رابطان محلات زاهدان ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت‌های انجام شده در زمینه مقابله با کرونا در مرکز سیستان وبلوچستان گفت: براساس ساختار سازمانی که در ستاد مردمی جبهه فرهنگی و اجتماعی انقلاب اسلامی استان و کشور در نظر گرفته شده محله محوری با محوریت مسجد و ائمه جماعات در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در آن دسته از محله‌هایی که مسجدی دایر نباشد، می‌توان فعالیت‌ها را با محوریت هیات‌های مذهبی، مرکز فرهنگی، مراکز تسهیلگری و خیریه‌ها انجام داد، اما در مجموع محور و رکن اصلی کار مسجد و محلات است.

دبیر ستاد مردمی جبهه فرهنگی و اجتماعی انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: قرارگاه تحول اجتماعی در ذیل ستاد مردمی جبهه فرهنگی و اجتماعی انقلاب اسلامی استان به نام "شهید اسدالهی" فعالیت دارد که با توجه به آنکه ما در سیستان و بلوچستان شهدای شاخصی داریم نام این قرارگاه به شهید "محبعلی فارسی" تغییر داده شد و این قرارگاه سه منطقه رسالت، بابائیان و شریعتی شمالی را در گام نخست تحت پوشش خود قرار می‌دهد که در تلاش هستیم تا تمامی حالات را در این قالب تحت پوشش قرار دهیم.

وی تصریح کرد: با توجه به آنکه اهل سنت نیز در حوزه فعالیت‌های ستاد مردمی جبهه فرهنگی و اجتماعی انقلاب اسلامی استان ورود کرده‌اند براساس مصوبه شورای اندیشه ورز و در راستای وحدت و انسجام بیشتر از این پس نام بنیاد خاتم الاوصیاء به حضرت محمد رسول الله (ص) تغییر نام داده شد.

نوری با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در موج آخر کرونا در حاشیه شهر زاهدان در مقابله با این ویروس منحوس خاطر نشان کرد: اصل فعالیت ستاد مردمی، جلب اعتماد مردم، شبکه‌سازی، تربیت نیرو برای نظام و انقلاب اسلامی و حساس کردن ساکنان محلات به مسائل اطراف خود است.

وی ادامه داد: نیاز است تا جوانان ساکن در هر محل احساس مسوولیت کرده و برای مسائل، مشکلات و معضلات محل خود با کمک سایر ساکنان تصمیم‌گیری و پیگیر رفع آن‌ها باشد و در این راستا ستاد مردمی جبهه فرهنگی و اجتماعی انقلاب اسلامی نیز در مسیر راه یار و کمک کار آنان خواهد بود.

دبیر ستاد مردمی جبهه فرهنگی و اجتماعی انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان بر نقش رسانه در جامعه امروز تاکید کرد و گفت: ایجاد رسانه محله در دستور کار باید قرار گیرد که در این راستا دوره‌های آموزشی مرتبط توسط ستاد مردمی جبهه فرهنگی و اجتماعی انقلاب اسلامی در اولویت کاری قرار گرفته و پس از دهه اول محرم به حوزه سازماندهی و آموزش افراد ورود خواهیم کرد.

وی بیان کرد: با توجه به بودجه محدود، مساجد باید از ابزار و امکانات خود به بهترین شکل ممکن مراقبت و استفاده کنند و در این راستا می‌توان با ایجاد ساختاری تشکیلاتی در مساجد توسط ائمه جماعات و هیات امنا مدیریت هر بخش را به یک جوان فعال بسپرد.

نوری خاطرنشان کرد: آماده ارائه راهکار و برنامه‌های پیشنهادی در حوزه مساجد بوده و پس از بررسی لازم طرح‌های بهتر را با کمک ائمه جماعات و هیات امنای مساجد در محلات حاشیه شهر اجرایی خواهیم کرد.

لازم به ذکر است در این نشست هر کدام از مدیران محلات نیز به ارائه گزارش فعالیت‌های انجام شده، درخواست‌ها و مشکلات خود پرداختند.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.