سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بانوان طلایی پوش سپاهان آماده برای شروع پر قدرت لیگ برتر

مدیر ورزش بانوان باشگاه فولاد مبارکه سپاهان اصفهان گفت: تمام برنامه ریزی‌ها برای فصل آینده انجام شده و امیدواریم اتفاق خوبی برای سپاهان در فصل آینده بیفتد.

بهارک حقانی فر مدیر ورزش بانوان باشگاه فولاد مبارکه سپاهان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، با اشاره به این که باشگاه سپاهان اولین و تنها آکادمی فوتبال بانوان را در کشور دارد، گفت: باشگاه سپاهان در همه رشته‌هایی که فعالیت می‌کند و هدف اصلی خود را کشف استعداد بازیکنان مستعد قرار داده است.


او افزود: باشگاه سپاهان بعد از استعدادیابی، به دنبال آموزش بازیکنان حرفه‌ای در همه رشته‌ها است تا بتواند از این بازیکنان استفاده لازم را در لیگ‌های برتر داشته باشد.


مدیر ورزش بانوان باشگاه فولاد مبارکه سپاهان بیان کرد: سال ۱۳۹۶ با توجه به سیاست‌هایی که باشگاه سپاهان داشت در راستای گسترش ورزش بانوان تیم فوتبال سپاهان راه اندازی شد.


او افزود: وقتی که ما تیم اصلی را داشتیم بر خودمان واجب دانستیم با برنامه‌ریزی‌های لازم آکادمی فوتبال بانوان را راه اندازی کنیم و در کنار آکادمی، امسال تیم نوجوانان و جوانان سپاهان را هم تشکیل دادیم.

حقانی فر ادامه داد: رده سنی بزرگسال در لیگ برتر توپ می‌زنند و در آکادمی نیز رده‌های ۶ تا ۱۲ سال پس از انجام تست به مدرسه فوتبال راه می‌یابد، اگر بازیکنی اصول بازی را بداند باشگاه این بازیکن را برای پرورش وارد آکادمی می‌کند.

مدیر ورزش بانوان باشگاه فولاد مبارکه سپاهان ادامه داد: بازیکنان حاضر در آکادمی فوتبال بانوان سپاهان ورزشکاران بومی استان اصفهان هستند و هدف ما این است که با تشکیل یک تیم قدرتمند این بازیکنان را در رقابت‌های لیگ دسته یک شرکت دهیم.


حقانی فر با اشاره به اینکه تیم فوتبال بانوان سپاهان در فصل گذشته دور اول را به خوبی شروع کرد و نتایج خوبی گرفت، اما در دوره دوم دچار افت شد و نتوانست قهرمان را به دست بیاورد، ابراز کرد: کرونا برای ما یک معضل بود و در سه بازی حساس فصل، بهترین دروازه‌بان تیم به کرونا مبتلا شد.

او ادامه داد: آسیب دیدگی بازیکنان ما در بازی‌های خیلی حساس بود از جمله هاجر دباغی که دچار آسیب دیدگی شد و اگر این بازیکنان دچار مصدومیت نمی‌شدند برنامه ریزی‌های ما در فصل گذشته به خوبی پیش می‌رفت و در آغاز با همان برنامه ریزی پیش می‌رفتیم و مرحله به مرحله به نتایج مورد نظر می‌رسیدیم، اما متاسفانه آسیب دیدگی بازیکنان ما باعث شد تا از روند بازی‌ها دور بمانیم.

مدیر ورزش بانوان باشگاه فولاد مبارکه سپاهان عنوان کرد: هاجر دباغی، شقایق روزبهان، فاطمه اردستانی و مینا نافعی ۴ بازیکن ملی پوش تیم بانوان سپاهان بازیکنان کلیدی ما هستند، اما همگی دچار مصدومیت شدند و تیم با مشکلاتی مواجه شد.

حقانی فر اضافه کرد: در فوتبال و ورزش نمی‌شود منکر اتفاقات ناگهانی شد، ولی با توجه به تجاربی که در گذشته داشتیم، نقاط قوت تیم را افزایش دادیم و نقاط ضعف مان را بهبود بخشیدیم، و سعی کردیم تهدیدات مان را کمتر کنیم یا از بین ببریم، اگر در هر پستی ما قبلاً یک بازیکن خوب و یک بازیکن تعیین کننده داشتیم، با برنامه ریزی‌های انجام شده تصمیم داریم در هر چست چند بازیکن تاثیرگذار و تعیین کننده داشته باشیم.


او با اشاره به نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال بانوان اعلام کرد: هدف اصلی ما حفظ بازیکنان تیم بود به جز یک بازیکن که در لیست فصل آینده ما نبود هیچ بازیکنی از تیم ما جدا نشده است. از فصل گذشته تمام برنامه ریزی‌ها برای فصل آینده انجام شده و امیدواریم اتفاق خوبی برای ما بیفتد و احساس می‌کنیم اتفاقاتی که قرار است پیش بیاید، برای کل فوتبال بانوان خوب خواهد بود.

حقانی فر با توجه به وضعیت بازیکنان ملی پوش سپاهانی اظهار کرد: متاسفانه شقایق روزبهان یک عمل جراحی انجام داد، که او می‌خواست حتماً بعد از لیگ انجام شود و فکر می‌کرد دوران نقاهتش کم باشد و می‌تواند به تیم ملی اضافه شود، اما نتوانست تیم ملی را همراهی کند همچنین کوثر کمالی در اردوی تیم ملی آسیب دید، این دو بازیکن به اردوی تیم ملی نرفتند، اما ۴ بازیکن دیگر در اردو هستند و فکر می‌کنم که هیچ کدام از بازیکنان خط نخواهند خورد، چرا که توانسته‌اند رضایت کادر فنی را جذب کنند.

او ادامه داد: بازیکنان دعوت شده به اردوی اخیر تیم ملی گلایه‌هایی داشتند که چرا پروازشان به سمت تهران از شهرکرد است، اما در اول کار، ما یک ذهنیتی داشتیم که چرا از شهرکرد برای بچه‌ها بلیط تهیه شده، در صورتی که بلیط از اصفهان وجود داشته است، ولی بعد از تماس با فدراسیون، فدراسیون به بنده گفت که آن ایرلاینی که اسپانسر ما شده است، پرواز اصفهان نداشته و این یک امر کاملا منطقی بوده و زمانی ما می‌توانستیم گلایه کنیم که فدراسیون بابت بلیت‌ها هزینه پرداخت می‌کرد حالا که بلیت رایگان بوده، حق با فدراسیون است.

مدیر ورزش بانوان باشگاه فولاد مبارکه سپاهان در پایان اظهار کرد: تعامل فدراسیون با تیم فولاد مبارکه سپاهان خیلی خوب است، حتی ما یک اردوی بسیار خوبی برای آن‌ها برگزار کردیم در این شرایط کرونایی هیچ شهرستانی حاضر به پذیرفتن میزبانی تیم ملی نمی‌شد، اما ما این کار را برای تیم ملی انجام دادیم.


انتهای پیام/ص

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.