سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کدام اصناف فارس در تعطیلات کرونایی مجاز به فعالیت هستند؟

 رئیس اتاق اصناف فارس گفت: با توجه به اعمال محدودیت‌های مجدد کرونایی در شیراز، تنها مشاغل ضروری مجاز به فعالیت هستند؛ از این رو، انتظار می‌رود اصناف همچون گذشته با هدف قطع زنجیره شیوع کرونا با این تصمیمات همراهی کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید محمود هاشمی رئیس اتاق اصناف فارس گفت: پیرو مصوبات ۲۳ مردادماه ستاد ملی مقابله با کرونا و حسب مصوبات ۲۴ مردادماه ستاد استانی مقابله با این عارضه، تمام مشاغل غیرضروری از دوشنبه ۲۵ مردادماه تا شنبه ۳۰مرداد ماه تعطیل هستند.

او افزود: در بحث مشاغل تمام اصناف گروه‌های شغلی دو و سه و چهار تعطیل هستند و در گروه شغلی یک تنها سوپرمارکت‌ها، خواربار، میوه‌فروشی، سبزی‌فروشی، نانوایی، فروشگاه‌های بزرگ مواد خوراکی، قصابی، مرغ‌فروشی، ماهی‌فروشی و فروشگاه‌های کالا و تجهیزات پزشکی، عطاری و عمده فروشان مواد غذایی به عنوان مشاغل ضروری مجاز به فعالیت خواهند بود.

هاشمی ادامه داد: همزمان با تعطیلی صنوف طرح تشدید نظارت و بازرسی بازار از سوی واحد نظارت و بازرسی اتاق اصناف مرکز استان فارس و کمیسیون‌های بازرسی اتحادیه‌های شیراز آغاز می‌شود تا بتوانیم بر فعالیت‌های صنوف نظارت کامل داشته باشیم.

رئیس اتاق اصناف فارس اضافه کرد: البته اولویت ما خودناظری از سوی کسبه و افراد فعال در صنوف مختلف است که این امر از اهمیت بسزایی برخوردار است. ما انتظار داریم که اصناف برای حفظ سلامت خود و سایر شهروندان به اجرای محدودیت‌های اعمال شده و رعایت پروتکل‌های بهداشتی بپردازند.

هاشمی بیان کرد: در صورت عدم توجه از سوی کسبه به تذکرات داده شده جهت اجرای مصوبه ستاد کرونا، اقدام به پلمب واحد صنفی متخلف می‌کنیم و واحد‌های صنفی متخلف هم به مدت ۱۵ روز بسته خواهند شد.

او اعلام کرد: شهروندان هم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب شکایت خود را با شماره تماس ۳۲۳۴۰۰۰۰ واحد نظارت و بازرسی اتاق اصناف مرکز استان فارس گزارش بدهند.

هاشمی با اعتقاد به اینکه اصناف فارس در پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا در کشور پیشگام بوده‌اند، گفت: اصناف فارس در دوران کرونا با وجود مشکلات شدید اقتصادی و رکود بازار همواره نشان داده‌اند که سلامت مردم را به معیشت خود ارجح دانسته‌اند و حتی در موج اول کرونا در اسفندماه ۹۸ نیز شیراز جزو اولین شهر‌هایی بود که به منظور مقابله با کرونا اقدام به تعطیلی مشاغل کرد و اصناف فعال در این شهر داوطلبانه واحد‌های صنفی خود را تعطیل کردند.

او بیان داشت: در حال حاضر اصناف با شرایط بسیار دشواری رو به رو هستند؛ لذا نیاز است که برای به نتیجه رسیدن این اقدامات، مردم نیز شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند و از تجمع و تردد‌های غیرضروری در شهر خودداری کنند.

رئیس اتاق اصناف فارس ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش بی‌وقفه کادردرمان که در خط مقدم مبارزه با بیماری کرونا قرار دارند، ابراز کرد: جا دارد که از همراهی و همدلی تمام اصناف و اتحادیه‌های صنفی شیراز که در دوران کرونا تلاش بسیاری برای جلوگیری از گسترش زنجیره انتقال کرونا و مقابله داشته‌اند تشکر و قدردانی ویژه‌ای داشته باشیم.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.