سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مراسم تاسوعا و عاشورا امسال برگزار نمی شود

فرماندار ویژه آبادان گفت: امسال به دلیل افزایش ویروس کرونا ،مراسم تاسوعا و عاشورا در این شهرستان برگزار نمی شود.

سید زین العابدین موسوی، فرماندار ویژه آبادان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان گفت: شرایط کرونایی حاکم بر شهرستان سبب شد تا امسال هیچ گونه مراسمی در زیارتگاه سیدعباس شهرستان برگزار نشود.

او با بیان نابسامان بودن وضعیت برگزاری عزاداری ها در برخی نقاط آبادان و لزوم رعایت شیوه نامه های بهداشتی با توجه به بیانات مقام معظم رهبری و مسئولان بهداشت و درمان کشور افزود: مراسم روزهای تاسوعا و عاشورا در آبادان به صورت گذری و بدون توقف برگزار می شود.

موسوی ادامه داد: در حال حاضر میراث دار چهارنوع ویروس جهش یافته کرونا هستیم و افزون بر ایجاد محدودیت ها آنچه از اهمیت ویژه ای برخوردار است اجرا و رعایت شیوه نامه ها از سوی خانواده ها می باشد چراکه تا زمان رعایت نشدن آن ها از سوی شهروندان اقدامات مسئولین تاثیری نخواهد داشت.

او با اعلام وضعیت فوق خطرناک در آبادان بیان کرد: اگر مرگی در اثر ابتلا به کرونا رخ دهد علت آن توجه نداشتن به دستورالعمل های بهداشتی است و شهروندان باید مراسم های خاکسپاری را بر اساس مصوبه های جدید ستاملی مبارزه با کرونا در ساعت 6 تا 7 صبح با تعداد کم برگزار کنند.

فرماندار ویژه آبادان با اشاره به اینکه با رعایت شیوه نامه های بهداشتی می توان وضعیت شهر را از قرمز به آبی تبدیل کرد گفت: اجرای محدودیت های جدید از امروز  ۲۵ مرداد آغاز می شود و بر این اساس ممنوعیت کامل سفر با خودروهای شخصی و عمومی، پذیرایی نکردن در هیئت ها و همچنین تعطیلی قبرستان ها اجرا می شود.

او در پایان افزود: لغو همه ی مجوز های دریافت شده ، ممنوعیت ترددهای شبانه و اعمال قانون و دو برابر شدن آن پس از دو هفته نیز از جمله محدودیت های جدید کرونایی است و قرار است ضمن افزایش نظارت بر بازار از بازاریان آبادانی با اهدا بسته های کرونایی حمایت شود.

انتها پیام/ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.