سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رونمایی از پوستر سوگواره مهر محرم در سمنان

پوستر چهاردهمین سوگواره ملی، هفتمین مسابقه بین المللی و سومین پویش تولید محتوای دیجیتال مهر محرم با حضور نماینده ولی فقیه در استان سمنان رونمایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، فرشید فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: سوگواره هایی که امسال با محوریت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود شامل سوگواره "اشراق" سازمان تبلیغات اسلامی، سوگواره "بوی سیب" رادیو معارف و سوگواره مهر محرم در سمنان است که به صورت یک حرکت بین المللی و با نام سوگواره بین المللی "ملت امام حسین (ع) " برگزار می‌شود.

فرشید فلاح گفت: بر اساس مصوبات شورای راهبری سوگواره ها، بخش عکس و ویدئو برعهده سوگواره "مهرمحرم" خواهد بود که با هدف جلب مشارکت عموم مردم برای تولید و نشر محتوای عاشورایی در فضای مجازی و بهره گیری از ظرفیت مردمی با ایجاد پویش تولید محتوای دیجیتال برگزار می‌شود.

آئین‌ها و نماد‌های هیئات خانگی (هرخانه یک حسینیه) شامل حسینیه‌ها و روضه‌های خانگی، پرچم‌های محرم و سیاهپوش کردن فضا، نوحه سرایی کودکان، نوجوانان ومداحان و ...، تعزیه خوانی و روایت هنری از قیام عاشورا/ محرم و مسئولیت اجتماعی عزاداران حسینی در مواجهه با کرونا از جمله رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و حفظ سلامت فردی و اجتماعی توسط عزاداران حسینی، هیئت‌ها و تکایای مذهبی، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، هیئت‌ها و خیمه‌های مجازی، ایده‌های نو و خلاقانه عزاداری محرم در شرایط کرونایی از محورهای سوگواره مهر محرم است.

مقاومت و صبر عاشورایی شامل دفاع مقدس (جانبازان، آزادگان و ایثارگران)، سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی (جمهوری اسلامی حرم است؛ ما ملت امام حسینیم)، جبهه مقاومت در عراق، سوریه، لبنان، یمن و ... / کمک مومنانه و همدلی حسینی در بخش‌های رزمایش ملی مواسات (حب حسینی عامل مودت و کمک مومنانه)، نذر ماسک، نذر ارزاق و ...، فعالیت‌های جهادی، خادمین حسینی/ زیارت به نیابت (به تو ازدور سلام) / مهر اربعین (کمک‌های مومنانه و اقدامات بهداشتی موکب‌های حسینی) / عاشورا، معرفت و بصیرت شامل نماز و عاشورا، دشمن شناسی و عاشورا، سواد رسانه‌ای و عاشورا (نقش تحریف وقایع در عاشورا)، درس‌های عاشورا برای نسل امروز، درس‌های راهبردی زیارت عاشورا و امر به معروف و نهی از منکر از دیگر موضوعات این سوگواره است.

بخش پویش تولید محتوای دیجیتال مهرمحرم نیز در دو بخش پویش تولید محتوای عمومی و پویش تولید محتوای حرفه‌ای برگزار می‌شود.

داوطلبان حضور در چهاردهمین سوگواره ملی، هفتمین مسابقه بین المللی و سومین پویش تولید محتوای دیجیتال مهر محرم می‌توانند از طریق ثبت نام و بارگذاری در سامانه پلتزار (شبکه فعالان فرهنگی دیجیتال) به آدرس www.platzaar.ir و نیز با ثبت نام و بارگذاری در سایت مهر محرم به آدرس www.MehreMoharram.ir در این سوگواره شرکت کنند.

انتهای پیام / گ

برچسب ها: فرهنگ و ارشاد ، محرم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.