سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واحد شماره یک گازی نیروگاه شهید رجایی قزوین به مدار تولید برق بازگشت

واحد شماره یک گازی نیروگاه شهید رجایی، پس از انجام تعمیرات در کوتاه ترین زمان ممکن از سوی متخصصان داخلی دوباره به مدار تولید برق بازگشت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی، بهمن غنوی معاون تعمیرات و نگهداری نیروگاه سیکل ترکیبی این شرکت روز دوشنبه گفت: واحد شماره یک گازی این نیروگاه که به منظور رفع اشکال از یاتاقان شماره سه توربین آن از مدار تولید خارج شده بود، پس از انجام تعمیرات در کم ترین زمان ممکن دوباره به مدار تولید برق پیوست.

غنوی اظهار داشت: متخصصان نیروگاه شهید رجایی، یاتاقان شماره سه توربین این واحد را که در اثر اشکال ایجاد شده، دمای ترموکوبل های آن از حد نرمال بهره برداری بالا رفته بود، دمونتاژ کرده و با توجه به آسیب های بیشتر به ویژه بر روی شفت "ژورنال" توربین، پس از تعویض "پد" های یاتاقان و انجام تنظیم آن، اشکال به وجود آمده را برطرف کردند.

معاون تعمیرات و نگهداری نیروگاه سیکل ترکیبی در ادامه بیان داشت: با توجه به خروج این واحد نیز همزمان، بازدید تجهیزات و قطعات ژنراتور، بیوت والو ها، جرقه زن ها، رفع نشتی های جزئی و... در سه حوزه (مکانیک، الکتریک، ابزاردقیق) در شرایط سخت محیطی و گرمای زیاد صورت پذیرفت تا این واحد پس از انجام تعمیرات، از آمادگی بالایی برای تولید برق، برخوردار باشد.

واحد شماره یک گازی نیروگاه سیکل ترکیبی شهید رجایی ۲۴مرداد ماه از مدار تولید خارج و در کوتاه ترین بازه زمانی و پس از انجام تعمیرات، راه اندازی و روز ۲۵مرداد با هدف کمک به تامین برق پیک تابستان، پس از هماهنگی با مرکز کنترل دیسپاچینگ به شبکه سراسری تولید انرژی الکتریکی بازگشت.

انتهای پیام/پ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.