سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مادران باردار در بام ایران علیه کرونا ایمن می‌شوند‌

واکسیناسیون مادران باردار علیه کرونا تا ۴۲ روز بعد از زایمان در چهارمحال و بختیاری همزمان با سراسر کشور آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، دکتر پوران خلفیان مدیرگروه سلامت خانواده و جمعیت مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: واکسیناسیون مادران باردار واجد شرایط منوط به رضایت وی پس از مشاوره خواهد بود.

او افزود: مشخصات مادران باردار باید در سامانه سلامت ثبت شود و برای مادران بخش خصوصی، جهت صدور مجوز واکسیناسیون کرونا حداقل ثبت یک بار مراقبت در سامانه‌های سلامت ضروری است.


بیشتر بخوانید


دکتر خلفیان اضافه کرد‌: واکسیناسیون کرونا برای این گروه بعد از هفته ۱۲ بارداری صورت خواهد گرفت.

او اظهار داشت: همه مادران باردار با سن ۳۵ سال و بالاتر، مادران در همه گروه‌های سنی شاغل در بهداشت و درمان، همه مادران باردار در شرایطی که همسران ایشان در بخش‌های کرونایی و یا مراکز بهداشتی مدیریت کرونا شاغل هستند، مادران در همه گروه‌های سنی شاغل در گروه‌های شغلی اولویت دریافت واکسن مطابق دستورالعمل های واکسیناسیون کشوری همه مادران باردار بانمایه توده بدنی ۳۵ سال و بالاتر، همه مادران باردار دو و چندقلویی بارداری با IVF و همه مادران باردار با بیماری زمینه‌ای از واجدین شرایط دریافت واکسن کرونا هستند.

دکتر خلفیان تصریح کرد: به علت خطرات ابتلا به بیماری کووید_۱۹، در سه ماهه سوم بارداری، واکسیناسیون مادران واجد شرایط با سن باروری ۲۸ و بیشتر در اولویت خواهد بود.

او گفت: در صورت تزریق دوز اول واکسن کرونا قبل از بارداری و یا عدم اطلاع از بارداری در زمان واکسیناسیون، پس از مشاوره با مادر در رابطه با زمان واکسیناسیون، تزریق دوز دوم با واکسن سینوفارم به فاصله ۲۸ روز از تزریق قبلی یا بعد از هفته ۱۲ بارداری صورت خواهد گرفت.

دکتر خلفیان بیان کرد: فاصله بین واکسن ویروس کرونا با واکسن آنفلوآنزا یا توام در بارداری حتی‌الامکان ۱۴ روز باید باشد.

او افزود: فرایند واکسیناسیون مادران باردار شاغل، تابع اولویت‌های شغلی در دستورالعمل‌های واکسیناسون کشوری خواهد بود.

دکتر خلفیان اضافه کرد: برای همه مادران باردار شاغل در مراکز بهداشتی و درمانی، رعایت ضوابط و حفظ امنیت شغلی مادران باردار بعد از واکسیناسیون نیز الزامی است.

او ادامه داد: تاکید و آموزش‌های لازم در مورد تداوم رعایت شیوه‌نامه‌های پیشگیری از ابتلا به کووید_۱۹ به مادران باردار پس از فرایند واکسیناسیون کرونا الزامی است.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.