سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش رعایت شیوه نامه های کرونایی در سمنان

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کرونا در استان به پایین‌ترین میزان خود و حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، نوید دانایی رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با ابراز نگرانی از روند صعودی شمار مبتلایان در استان گفت : به طور متوسط روزانه حدود ۱۰۰ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های دانشگاه بستری و بیش از نیمی از آن‌ها تست کرونای مثبت تشخیص داده می‌شوند.

به گفته وی ، روزانه حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ نفر به صورت سرپایی با تست مثبت کرونا در استان شناسایی می‌شوند و به قرنطینه می‌روند.

وی با بیان اینکه کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی، پیک پنجم را در قله نگه داشته گفت: تفاوت فاحش پیک پنجم بیماری با دفعات قبل این است که ضمن سرایت بالای ویروس، کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عادی انگاری است که موجب پایداری این ویروس در این موج از بیماری شده است.

دانایی تاکید کرد: تزریق ۲ دز واکسن کرونا و یا تصور داشتن ایمنی بالای بدن در مقابل بیماری‌ها به هیچ عنوان قابل قبول نخواهد بود و بسیاری از افراد با وجود تزریق واکسن باز هم به کرونا مبتلا شده اند و باید همچنان رعایت پروتکل‌ها تا ایمنی بالای ۷۰ درصدی از طریق واکسیناسیون در جامعه ادامه داشته باشد.

براساس آخرین رنگ بندی اعلام شده توسط ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونای استان، شهرستان سمنان، گرمسار و دامغان قرمز تیره، شهرستان شاهرود قرمز، شهرستان سرخه و مهدیشهر نارنجی و شهرستان‌های میامی و آرادان زرد کرونایی هستند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.