سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طالبان: دولت جدید برای سایر افغان‌ها جا باز خواهد کرد

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان می‌گوید در دولت جدید به جز از افراد این گروه شخصیت‌های دیگری از میان سایر افغان‌ها نیز شامل خواهند بود.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سهیل شاهین، نماینده دفتر سیاسی طالبان در قطر در مصاحبه با نشریه آمریکایی CNN گفته است که در ترکیب دولت جدید افغانستان همچنین افرادی شامل خواهند بود که عضویت این گروه را نداشتند.

شاهین گفت: "هنگامی که ما در مورد یک حکومت اسلامی همه شمول در افغانستان صحبت می‌کنیم به این معنی است که سایر افغان‌ها نیز بخشی از دولت خواهند بود. "

به گفته وی هنوز زود است که نام برخی از مقامات دولت قبلی را که قرار است به دولت جدید بپیوندند، مشخص شود. شاهین خاطرنشان کرد که طالبان می‌خواهند برخی "شخصیت‌های شناخته شده" نیز در قدرت باشند.

یک نماینده دفتر سیاسی طالبان  افزود: تمام اعضای ارتش و پلیس که سلاح خود را بر زمین گذاشته و به طالبان ملحق شده اند بخشیده می‌شوند و امنیت آن‌ها تضمین می‌شود. وی افزود که نام آن‌ها در لیست ویژه‌ای قرار می‌گیرد، از آن‌ها به عنوان نیرو‌های ذخیره استفاده می‌شود و در صورت نیاز فراخوانده می‌شوند.

پیش از این، رهبران ارشد طالبان به روزنامه انگلیسی تایمز گفته بودند که می‌خواهند قدرت مطلق داشته باشند و با تشکیل دولت انتقالی موافق نیستند.

گفتنی است که روز گذشته کابل در محاصره طالبان درآمد و اشرف غنی به همراه برخی از سیاسیون افغانستان، این کشور را ترک کردند.

هم اکنون طالبان بر کابل مسلط شده و فقط پنجشیر در کنترل این گروه نیست.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.