سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قارچ سیاه در کمین بیماران دیابتی مبتلا به کرونا

قارچ سیاه نه تنها در کودکان بلکه در بیماران بزرگسال دیابتی و مبتلا به کرونا نیز ممکن است اتفاق بیفتد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  منیرالسادات عمادالاسلام متخصص بیماری عفونی کودکان در خصوص قارچ سیاه در بین کودکان کرونایی گفت: بیماران کرونایی به عفونت‌های باکتریال شدید و قارچی مبتلا می‌شود، ولی اولین مورد ابتلا به بیماری قارچی از کرونا که به‌عنوان قارچ سیاه در اصفهان معرفی شد در دو هفته اخیر شناسایی شده است.

او ادامه داد: اولین ابتلا به قارچ سیاه در بیمارستان امام حسین (ع) گزارش شد که یکی از کودکان مبتلا به کرونا به قارچ سیاه نیز مبتلا شده بود.

متخصص بیماری عفونی کودکان با اشاره به این که پیش‌تر نیز همراهی  قارچ سیاه با کرونا ثابت شده بود بیان کرد: اولین مورد ابتلا به قارچ سیاه در اصفهان یک کودک دیابتی بود که به خاطر روند طولانی سیر بیماری و کنترل نشدن قند خون در بدن بیمار دچار اسیدوز دیابتی شده بود.

عماد اسلام افزود: درد شدید چشم، ترشحات بینی، تب، زخم کام و دهان از علائم این بیماری در بدن این کودک بود که در نهایت منجر به خوردگی کام دهان شد و بیمار نیاز به عمل جراحی پیدا کرد و تحت درمان ضد قارچ نیز قرار گرفت.

او عنوان کرد: این عفونت قارچی در افراد بالغ نیز گزارش شده، ولی بیشتر در افرادی که مبتلا به دیابت هستند و همزمان به کرونا نیز مبتلا می‌شوند دیده شده است.

متخصص بیماری عفونی کودکان در خصوص پیشگیری از قارچ سیاه گفت: در بیماران دیابتی کنترل قند خون بسیار امر مهم و تاثیرگذاری است چرا که اگر کنترل نشدن قند خون به اسیدوز منجر شود احتمال قارچ سیاه در فرد مبتلا بالا می‌رود، ولی چون کرونا به طور کلی به سیستم ایمنی بدن آسیب می‌رساند در بیمارانی که مبتلا به کرونا هستند، اما دیابت ندارند نیز بایستی سریعا برای درمان کرونا اقدام شود.

انتهای پیام/ص

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.