سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار خوزستان خبر داد؛

بستری ۲ هزار و ۵۰۰ کرونایی در بیمارستان‌های خوزستان/ دیروز ۳۷ بیمار جان خود را از دست دادند

سلیمانی دشتکی با اشاره به بستری ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در بخش کرونایی‌های بیمارستان‌های استان گفت: شرایط نامطلوب است و با افزایش روزافزون فوتی‌ها مواجهیم.

 

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، قاسم سلیمانی دشتکی، استاندار خوزستان با اشاره به وضعیت نامطلوب و آسیب پذیر استان به لحاظ بیماری کرونا گفت: در حال حاضر بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ بیمار در بیمارستان‌های خوزستان بستری هستند که ۴۸۰ نفر از این تعداد در بخش‌های مراقبت‌های ویژه تحت نظر هستند و ۱۱۰ نفر از این بیماران در حالت وخیمی قرار دارند.

او با بیان اینکه با دردسر زیاد، موج قبلی را جمع کردیم، اما مجددا با موج جدیدی مواجه شدیم و می‌بینیم که در سطح کشور روزانه بیش از ۴۰ هزار مبتلا و بیش از ۶۰۰ فوتی داریم، اظهار داشت: کووید-۱۹ در استان کنترل شده بود و تنها ۴۰۰ تا ۵۰۰ بیمار بستری داشتیم و تعداد فوتی‌ها در روز نیز به یک نفر رسیده بود، اما دیروز شاهد جان باختن ۳۷ نفر از هم استانی‌ها بودیم.

سلیمانی دشتکی با تاکید بر لزوم رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی اظهار داشت: ستاد ملی مقابله با کرونا تعطیلات را در دستور کار قرار داده است، بنابراین از ظهر دیروز مبادی ورودی و خروجی استان خوزستان مسدود شد، ضمن اینکه کسانی که در خوزستان حضور دارند نیز ۲۴ ساعت فرصت داشتند به استان‌های خود برگردند، در غیر این صورت اجازه خروج ندارند.

استاندار خوزستان با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم ادامه داد: مخالف برگزاری عزاداری حسینی و فعالیت هیات‌ها نیستیم، اما اگر مراسمی در فضای بسته، با جمعیت زیاد یا به مدت طولانی برگزار شود قطعا تعداد مبتلایان افزایش می‌یابد.

او تصریح کرد: در کلیپی دیدم یک مداح جوان عاشق امام حسین (ع) گفته بود که اگر کرونا بود و در مراسم عزاداری اثر داشت امسال باید سال دوم مراسم عزاداری من را برگزار می‌کردید، این صحبت و تفکر بسیار اشتباه است و ده‌ها نفر به دلیل این تفکر فوت شده‌اند و این جوان تاکنون شانس داشته است. نسبت دادن این موضوع به امام حسین (ع)، بسیار غلط است.

سلیمانی دشتکی گفت: هیات‌های عزاداری، مراسم را تنها در فضای باز و با جمعیت محدود برگزار کنند، از دسته‌گردانی نیز پرهیز شود و باید تابع مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و مقام معظم رهبری باشیم. ایشان فرمودند مصوبات این ستاد، فصل‌الخطاب همه باشد.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.