سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وقتی مردم با گروه جهادی همراه می‌شوند/ رفع محرومیت از چهره محروم‌ترین نقطه فارس با همتی فولادین

گروه های جهادی با حضور در مناطق محروم اقدام به رفع محرومیت در این مناطق کردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، روزهای اولی که وارد روستا شدیم توجهی به ما نمی‌شد، مردم گمان می‌کردند منفعتی برایمان دارد که وارد روستا شده و ساخت و ساز می‌کنیم، کسی تحویل‌مان نمی‌گرفت و دید خوبی نسبت به ما وجود نداشت.

حمید توانا مسئول گروه جهادی شهدای فراشبند با اشاره به اینکه به همراه هم‌گروهی‌های خود  توانسته مردم روستا را در بالاترین حد ممکن با خود همراه کند گفت: مدت زمانی گذشت، از مرمت و ساخت خانه شروع کردیم تا ساخت مسجد و مدرسه، کم‌کم مردم دیدند دو سال است در منطقه مانده‌ایم و چشم داشتی نداریم، این شد که حالا به ما اعتماد کرده و با ما همراه شده‌اند.

ضریب محرومیت ۹ برای یک منطقه در استان فارس مربوط به روستای دژگاه شهرستان فراشبند استان فارس است. ضریبی که نشان می‌دهد محرومیت در این روستا در بالاترین حد خود قرار دارد و رفع محرومیت از آن، همتی بلند می‌طلبد، اراده‌ای همچون همت گروه جهادی شهدای فراشبند تا با کمترین امکانات راهی این دیار شوند و مردم را با خود همراه کنند.

او بیان کرد: ابتدا اعضای گروه جهادی با نیت ساخت و ساز در کنار اقدامات فرهنگی در یک حسینیه اقامت داشتیم و خرج خورد و خوراک هم با خودمان بود تا کم‌کم مردم به ما اعتقاد پیدا کرده و این شد که امروز مهمان خانه‌هایشان هستیم.

توانا تصریح کرد: امروز همراهی مردم با ما تا حدی است که برای وعده‌های غذایی گروه نام‌نویسی می‌کنند و نوبت می‌گیرند و با همه لطف و محبت ما را در خانه پذیرا می‌شوند.

مسئول گروه جهادی شهدای فراشبند از ارتباط گروه با مسجد محله هم سخن می‌گوید و از ساخت و ساز در حوزه‌های مختلف یاد می‌کند.

او ادامه داد: امروز مردم این روستاها شانه به شانه گروه جهادی در ساخت و ساز همکاری می‌کنند، چه کمک‌های مالی و چه کمک‌های فیزیکی برایشان فرقی ندارد و هرجا نیاز باشد آستین بالا می‌زنند.

کسب مقام برتر مهرواره همدلی توسط گروه شهدای فراشبند

توانا همین امر را مهم‌ترین ویژگی این گروه جهادی برشمرد که سبب کسب مقام نخست جشنواره مهرواره همدلی  این گروه در سطح ملی شده است.

او با بیان اینکه این جشنواره از سوی سازمان تبلیغات اسلامی در سطح کشور برای سنجش میزان همدلی میان مردم و گروه‌های جهادی شکل گرفت، افزود: ۵۷ هزار گروه جهادی در سطح کشور در این جشنواره مشارکت کردند که ۱۴ گروه به سطح ملی راه یافتند که در این میان گروه جهادی شهدای فراشبند مقام اول را کسب کردند.

مسئول گروه جهادی شهدای فراشبند دلیل این برتری را فعالیت در حوزه‌های مختلف فرهنگی، مذهبی، مشاوره، کمک‌رسانی، عمرانی دانست که با همراهی از سوی مردم رخ داده و این گروه توانسته است مردم را در بالاترین حد با خود همراه کند.

توانا اضافه کرد: گروه جهادی شهدای فراشبند جمعی ۴۵ نفره از رزمندگان دوران دفاع مقدس و فرزندان شاهد است که آستین بالا زده‌اند و برای مردم این نقطه محروم خانه‌سازی می‌کنند.

او اظهار کرد: در ابتدا ساخت و ساز و مرمت ۱۳ خانه شروع شد که تا به امروز ۷ مورد به سقف رسیده، همچنین سه مدرسه تعمیر شده است و مسجدی ۲۷۰ متری برای اهالی ساخته شده است.

مسئول گروه جهادی شهدای فراشبند گفت: یک مدرسه دو کلاسه در روستای کوروش آباد، یک مدرسه سه کلاسه در راستای تل قم و یک مدرسه شش کلاسه در روستای علمدان علیا در حال ساخت است.

توانا بیان کرد: این روستا که دارای ۱۱ زیرمجموعه است، بیش از ۷ هزار نفر جمعیت دارد و دارای محرومیت ضریب ۹ است و محروم‌ترین ضریبی که برای یک نقطه در نظر گرفته می‌شود.

منبع: فارس 

انتهای پیام/ت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.