سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"فملی" افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی می‌دهد/ هدف، انتقال آب خلیج فارس به شرکت

افزایش سرمایه شرکت ملی صنایع مس ایران در تاریخ ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ به تصویب هیئت مدیره رسید.

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، براساس آگهی منتشر شده در کدال (سامانه اطلاع‌رسانی ناشران بورسی) توسط شرکت ملی صنایع مس ایران در تاریخ ۲۴ مرداد ۱۴۰۰، هیئت مدیره شرکت صنایع مس ایران پیشنهاد افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی از محل سود انباشته به شرح ذیل داده است:

با عنایت به ماده ۳ دستورالعمل مراحل زمانی افزایش سرمایه شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار، به پیوست گزارش توجیهی هیئت مدیره به منظور پیشنهاد افزایش سرمایه از مبلغ ۲۰ هزار میلیارد تومان به مبلغ ۴۰ هزار میلیارد تومان از محل سود انباشته به منظور تامین بخشی از منابع مورد نیاز جهت تکمیل طرح‌های توسعه در دست اجرا، جبران بخشی از مخارج سرمایه‌ای انجام شده در شرکت‌های سرمایه پذیر و تامین بخشی از منابع مورد نیاز جهت مشارکت در افزایش سرمایه شرکت تامین و انتقال آب خلیج فارس که در تاریخ ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ به تصویب هیئت مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده، ارائه می شود. اظهارنظر بازرس قانونی نسبت به گزارش مذکور متعاقبا اطلاع رسانی می‌گردد.


بیشتر بخوانید


بدیهی است، انجام افزایش سرمایه یادشده منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق العاده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۹:۴۶ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
با سلام . قطعه سازان چین نقش بسیار زیاد و پر زنگ در حضور صنایع چین در بازارهای جهانی و مخصوصا ایران داشته و دارند . انها با درایت تمام با استفاده از ضعف مدیریت و انحصار طلبی شدید در میان مدیران صنایع خودرو سازی . لوازم خانگی .و صنعتی استفاده کامل کرده و شروع به تولید قطعات مورد نیاز بازار ایران با استفاده از کسب اطلاعات قطعات از شرکتهای خارجی و و نیز استفاده از دانش کپی برداری بخوبی قطعات را تولید و به بازار ایران عرضه نمایند . و پس از تسخیر بازار ایران شاهد حضور گستده محصولات خودشان از قبیل خودرو(لیفان . جک . ام وی ان ) لوازم خانگی و صنعتی را وارد بازار ایران بکنند .و حتی توانسته اند قطعه سازان ایرانی را بسوی خود کشانده و انها را نیز در اختیار خود بگیرند . و الان هم ترکیه و امارات همان روش چین را در ایران دنبال می کند . گرچه برای جلوگیری از ورود قطعات اقدامات بسیار خوبی در مدیران خودرو .لوازم خانگی و صنعتی انجام گرفته که محصولی تولید کنند که مختص برای ایران باشد . اما انحصار طلبی مدیران اینکه اهمیتی به قطعه سازان نمی دهند و دوست دارند تولید قطعات را در انحصار خود داشته باشند . و نیز تنوع محصولات باعث خواهد شد که قطعه سازان ایران ترحیع دهند برای ورشکستگی به کشورهای همسایه مهاحرت کنند و در کشورهای همسایه مانند ترکیه . اماررات و حتی چین به تولید قطعه بپردازند . بنظر می رسد مدیران اجرایی اهمیت بسیار زیاد به فطعه سازان ایرانی بدهند و از انها بخوبی حمایت کنند و مدیران صنایع خودرو سازی . لوازم خانگی و صنعتی را مجبور کنند که ساخت قطعات را به قطعه سازان ایرانی بدهند . و خودشان به امر تحیق و پژو هش و معرفی محصولات جدید بپردازند . سوال اینجاست .ایا قبول خواهند کرد .