سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزارت خارجه چین: سفارت پکن در کابل به فعالیت عادی خود ادامه می‌دهد

وزارت خارجه چین با اعلام خروج اکثر اتباع این کشور از افغانستان تاکید کرد سفارت پکن در کابل به فعالیت عادی خود ادامه می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، در پی تصرف کامل کابل، پایتخت افغانستان از سوی طالبان، وزارت امور خارجه چین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که اکثر اتباع چینی از افغانستان خارج شده اند و سفارت این کشور فعالیت خود را به صورت معمولی در کابل ادامه می‌دهد.

در بیانیه وزارت خارجه چین آمده است: «موضع ما بر اساس احترام به حاکمیت افغانستان است و  امیدواریم که جنبش طالبان با بقیه احزاب سیاسی برای برقراری صلح پایدار همکاری کند.»

چین در این بیانیه افزود: «ما از طرف افغان خواسته ایم که تمام تلاش خود را برای تامین امنیت شهروندان چینی در این کشور انجام دهد.»

وزارت خارجه چین در پایان بیانیه خود توضیح داد که طالبان تأیید کرده که به هیچ یک از نیرو‌های خارجی اجازه نمی‌دهد از خاک افغانستان برای انجام فعالیت‌های غیرقانونی استفاده کنند.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که چین و روسیه پیش‌تر اعلام کرده بودند که هیچ دولتی را که به زور در افغانستان به قدرت برسد، به رسمیت نخواهند شناخت.

گفتنی است با خروج نیرو‌های آمریکایی بعد از ۲۰ سال از افغانستان، گروه طالبان قدرت گرفته و به سرعت توانست کل افغانستان را با کمترین مقاومت به تصرف خود در آورد و سرانجام این گروه روز یکشنبه وارد کابل، پایتخت افغانستان شد و  کنترل ادارات دولتی و ایستگاه‌های پلیس را که از سوی نیرو‌های حامی دولت رها شده بودند، به دست گرفت.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.