سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیمارستان صحرایی در استان اردبیل دایر می‌شود

استاندار اردبیل گفت: در حال حاضر بیمارستان‌های استان تکمیل شده و در حال دایر کردن بیمارستان صحرایی هستیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جلسه شورای تامین استان با محوریت امنیت و سلامت مردم استان گفت: وضعیت استان به لحاظ شیوع دلتا کرونا فوق بحرانی است، در سال گذشته بستری زیر ۱۰۰ نفر در بیمارستان‌ها داشتیم که امسال بستری هزار و ۸۰۰ نفر بستری که شامل بیمارستان‌ها و بستری موقت است، داریم.

او مردم را به مشارکت و همکاری در کنترل کرونا دعوت کرد و خواستار توجه جدی به شیوه نامه‌های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از برگزاری اجتماعات و دورهمی‌ها شد.

استاندار اردبیل تصریح کرد: محور‌های ورودی استان مسدود است و تاکنون سه هزار و ۵۰۰ دستگاه از خودرو‌هایی که شماره اردبیل نبودند و برای مقاصد سفر به اردبیل می‌آمدند برگشت داده شده اند.

بهنام جو با بیان اینکه رانندگان متخلف جریمه می‌شوند، خواستار پرهیز هم استانی‌ها از خروج از استان و یا دعوت میهمان به داخل استان شد.

او به تعطیلی اصناف و ادارات از امروز اشاره کرد و افزود: تیم‌های نظارتی متشکل از حوزه‌های قضایی و فرمانداری و نیروی انتظامی بر روند تعطیلی اصناف نظارت و با متخلفان برخورد‌های قانونی انجام می‌شود.

استاندار اردبیل گفت: همایش تاسوعا و عاشورا امسال تعطیل است و هیچ برنامه‌ای که بهانه حضور مردم در خیابان‌ها باشد، نداریم.

بهنام جو تصریح کرد: امسال دسته گردانی، تعزیه و عزاداری در فضای بسته کاملا ممنوع بوده و عزاداران باید شیوه‌های عزاداری با فاصله و در فضای باز را انتخاب کنند.

او بیان کرد: تعدادی از هیات‌ها خودشان اعلام کرده اند که به حرمت سلامت مردم امسال دسته گردانی و تعزیه برگزار نخواهند کرد.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.