سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دور زدن محدودیت‌های کرونایی؛ شلوغی ناوگان حمل ونقل عمومی کمتر از شب عید نیست!

با توجه به بخشنامه ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر کاهش ظرفیت جابه جایی‌ها به یک سوم توسط تمامی ناوگان حمل ونقل عمومی به نظر می‌رسد که ابزار نظارتی و اجرایی مبنی بر اجرای آن وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  از ساعت ۱۲ دیروز با بسته شدن مسیر‌های ورودی و خروجی شهر‌ها تعطیلات چند روزه کرونایی آغاز شد و با توجه به آنکه به نظر می‌رسد این بار سخت گیری‌ها بیشتر شده باشد مردم برای گذراندن تعطیلات خود به فکر استفاده از ناوگان حمل ونقل عمومی افتاده اند به طوری که شب گذشته حجم مسافر و اتوبوس در برخی از پایانه‌ها به قدری زیاد بود که بسیاری از مردم و مسئولان این بخش آن را همانند شب عید عنوان کرده اند.

این درحالی است که طبق دستور ستاد ملی مقابله با کرونا باید تمامی ناوگان حمل و نقلی از جمله راه آهن، اتوبوس و هواپیما ظرفیت جابه جایی خود را به یک سوم برسانند، اما به نظر می‌رسد بسیاری از بخش‌ها هنوز این موضوع را جدی نگرفته اند و از تمامی ظرفیت‌های خود برای جابه جایی مسافران استفاده می‌کنند.

براساس این گزارش در بخش حمل ونقل جاده‌ای طی گزارشات میدانی متوجه شده ایم که تمامی اتوبوس‌ها با ظرفیت که برای آن‌ها در نظر گرفته اند اقدام به جابه جایی مسافران به بسیاری از شهر‌های پر تردد از جمله تبریز، اصفهان، قم و مشهد می‌کنند که البته به گفته برخی از مسافران اتوبوس‌ها، در پایانه تمامی دستور العمل‌ها و بخش نامه‌ها مبنی بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی رعایت می‌شود، اما زمانی که از پایانه اتوبوس خارج می‌شوند راننده به صورت سرخود اقدام به سوار کردن مسافر و تکمیل کردن ظرفیت خود می‌کند و ما زمانی که به این موضوع اعتراض می‌کنیم راننده واکنش منفی نشان می‌دهد.

براساس این گزارش با توجه به آنکه از روز گذشته بخشنامه کاهش ظرفیت جابه جایی مسافران در تمامی بخش‌ها به یک سوم آن هم ظرف مدت 5 روز، ابلاغ شده است؛ بنابراین تمامی بخش‌ها از جمله راه آهن، اتوبوس و هواپیما باید ظرفیت ها‌ی جابه جایی خود را کاهش دهند؛ که البته با وجود آنکه این بخش نامه صادر شد‌ه اما به نظر می‌رسد هیچ گونه ابزار اجرایی برای آن در نظر گرفته نشده است چرا که در حال حاضر تمامی پایانه‌های اتوبوس و ایستگاه‌های راه آهن و فرودگاه‌ها مملو از مسافر است!

 بخش نامه کاهش ظرفیت به یک سوم لازم الاجراست 

در رابطه با اجرای بخش نامه کاهش ظرفیت یک سوم داریوش باقر جوان داریوش باقر جوان مدیر کل دفتر حمل ونقل مسافری سازمان راهداری در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه بخشنامه در رابطه با کاهش به یک سوم ظرفیت لازم الاجرا است، گفت: طبق بخشنامه‌ای که امروز توسط ستاد ملی مقابله با کرونا ابلاغ شده باید ظرفیت جابه جایی مسافر تا ۵ روز به یک سوم کاهش یابد و هم اکنون اجرای آن الزامی شده است.

او افزود: مسافرانی که بلیت خریداری کرده اند، مبالغ پرداختی آن‌ها به صورت کامل استرداد می‌شود و این موضوع به صورت کامل توسط مدیران رصد می‌شود.

باقر جوان اظهار کرد: در حال حاضر با همکاری مرکز مدیریت راه‌ها به صورت کامل رفت و آمد ناوگان عمومی جاده‌ای و خودرو‌ها را رصد می‌کنیم.

 تعداد پرواز‌ها به یک سوم کاهش پیدا کرد 

همچنین در بخش هوایی هم محمد حسن ذیبخش سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور در خصوص این بخشنامه گفت: با اجرای ابلاغیه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا تعداد سفر‌های هوایی به یک سوم کاهش پیدا می‌کند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور با بیان اینکه طبق ابلاغیه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا، تردد ناوگان هوایی، ریلی و زمینی باید به مدت ۵ روز به یک سوم کاهش یابد، افزود: طبق قوانین و مقررات ما نیز متعهد به اجرای این مصوبه در حوزه حمل و نقل هوایی کشور هستیم.

او توضیح داد: به محض ابلاغ این مصوبه به سازمان هواپیمایی کشوری مراتب به شرکت‌های هوایی ابلاغ شد و در نتیجه تمام پرواز‌های شرکت‌های هوایی مورد بررسی و بازبینی قرار می‌گیرد تا تعداد پرواز‌ها به یک سوم کاهش پیدا کند.

ذیبخش با بیان اینکه تمامی شرکت‌های هوایی موظف هستند ضمن اطلاع رسانی به مسافران مبلغ دریافتی بابت بلیت‌ها را نیز مسترد کنند، افزود: با توجه به الزام رعایت دستور العمل‌های بهداشتی سفر‌های هوایی، همه هواپیما‌ها هم اکنون در مسیر‌های داخلی از ۶۰ درصد صندلی‌های خود استفاده می‌کنند و این مصوبه ما را ملزم کرده است که برای کاهش سفر‌ها از امروز به مدت ۵ روز از یک سوم ناوگان هوایی استفاده شود.

برنامه ریزی برای کاهش ظرفیت ها  از امروز اجرایی می شود 

در بخش ریلی هم سعید رسولی معاون وزیر راه وشهرسازی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه از امروز اقدامات لازم برای کاهش ظرفیت جابه جایی به یک سوم را شرکت راه آهن در دستور کار خود قرار می‌دهد، گفت: روز گذشته جلسات متعددی با مدیران شرکت‌های حمل ونقلی برگزار کردیم و با برنامه ریزی‌های دقیق اقدامات لازم برای کاهش ظرفیت جابه جایی‌ها را در دستور کار خود طی ۵ روز آینده انجام می‌دهیم.

او ادامه داد: روز گذشته به ما ابلاغ شد و به صورت کامل اجرا شود و کاهش صندلی ایجاد و تعداد مسافر به جابه جایی که ستاد ملی مقابله در دستور کار قرار گرفته و ۱۰۰ درصد مانند سایر پروتکل‌ها انجام می‌دهیم.

براساس این گزارش با وجود آنکه به نظر می‌رسد برای این تعطیلات دولت محدودیت‌های سخت گیرانه تری را در نظر گرفته، اما امیدواریم برای بخشنامه‌ای که توسط ستاد ملی مقابله با کرونا ابلاغ شده ابزار‌های نظارتی و دقیق تری را در نظر بگیرند تا دیگر شاهد این حجم از سفرها در این شرایط حساس نباشیم!

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۴
در انتظار بررسی: ۰
ح
۱۵:۴۷ ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
آقا این ظریفت ها همه حرف هست من راننده بیرون شهر با ماشین شخصی هستم الان بستن نمتونم برم ولی اتوبوس تاکسی بیرون شهر شلوغ هست. مسافتی که تا دیروز 50 هزار تومان بود الان کردن 150 هزار تومان بابت هر نفر
مثلا از مشهد به نیشابور که من کار میکنم. بعد من الان تا ده روز دیگه خرجی زندگیم رو از کجا بیارم. اگه قانون هست خوب برای همه بزارید که اینا هم سواستفاده نکنن
ناشناس
۱۰:۱۳ ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
به همه اصناف پیامک می دادید
جاده ها هم می بستید
کسی نمی رفت
علی
۰۸:۱۳ ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
لطفن این موضوع را در رسانه مطرح کنید
ناشناس
۰۸:۰۸ ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
آقا اینها همش در حد حرف بیش نیست ، خواهشا آقای خبرنگاری که این خبر رو درج کردین برین سراغ اتوبوس ها ویک گزارش تهیه بکنید وببینید وضعیت چطوریه چقدر رعایت میشه چند نفر سوار اتوبوس می شن البته بطور ناشناس برین ، اگر جرات داری تو مسیر به راننده بگین سیگار نکشه یا ماسک بزنه ، خودمون رو دارین گول می زنیم
ناشناس
۰۷:۳۱ ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
خوب‌این‌چه‌کاریه‌اتوبوس‌ها‌‌رو‌هم‌تعطیل‌کنند
محبوبه
۰۴:۲۱ ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
شما مث استرالیا پول بده به مردم تا بمونن تو خونه هیچکی در نمیاد از خونش
ناشناس
۰۰:۵۹ ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
به حسینیه ها هم یه نگاه بنداز
ع
۲۳:۳۸ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
مشکل اینجاست که تو کشور ما باید زور بالاسر هر نفر باشه تا اطاعت کنه البته یکسری آدم عاقل و با شعور داریم که دو سال هست جایی گرفتن.
ناشناس
۲۳:۲۹ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
درسته
ناشناس
۲۳:۲۹ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
این آدمهای. خودخواه بی. مسوولیت. همون بهتر که کرونا بگیرن. بمیرن. تا. جامعه از. لوث. وجودشان. پاک بشه اینا. به هیچ صراطی. مستقیم نیستن. ، ندیدن
زمان جنگ چه جوری یه عده جوان دست از زندگی کشیدن و خودشونو. فدای اینها کردن حالا هم نمیگن. اون پرستاران. بیمارستان. چه گناهی کردن. که باید اینقدر
زجر بکشن.
ناشناس
۰۰:۵۹ ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
اونا ک میرن حسینه چی ؟
ناشناس
۲۳:۱۸ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
حداقل به مردم اجازه مسافرت با وسیله شخصی میدادید که در اتوبوسها مبتلا نشوند. امان از نادانی و بی تدبیری کی این همه ازجهالت تصمیمات اشتباه گرفته میشود.از طرفی مسافرتها باخودروی شخصی منع و از طرفی با اتوبوس مجاز است ستاد مقابله با کرونا عجب تصمیماتی میگیرد .
ناشناس
۰۰:۳۰ ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
مثل معروف، عقل نباشد، پرستاران مظلوم در عذابند
مشکل اینجاست که تصمیم گیرندگان صورت مسئله را پاک می کنند نه راهکاری برای حل مشکل
نگاهی به هیات ها بیندازید، حالا میگن خونه همدیگه نرید، کدوم خطرناک تره، خونه با ده بیست نفر یا هیات سرپوشیده با صدها نفر؟!
ناشناس
۱۷:۳۲ ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
دوتاش خطرناکه! هم هیئت هم مهمونی گرفتن و مسافرت رفتن توی این شرایط!
ناشناس
۲۳:۱۵ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
واقعا تا نباشد چوب تر .....
ناشناس
۲۲:۵۰ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
مقصر مردم هستند
ناشناس
۲۲:۰۹ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
چرا ارتش کمک نیروی انتظامی نمی‌آید یکی بگه تعطیله نیرو انتظامی چه موقع هست تازه روزای تعطیل کار نیروی انتظامی بیشتر و باقی نیرو های مسلح تعطیل هستند
ناشناس
۲۱:۰۸ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
لطفا مازندران سختگیری بیشتری داشته باشید خسته شدیم از این همه مریضی
ناشناس
۲۰:۴۵ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
باید بگن قرنطینه از درب منزل نه تعطیلات
ناشناس
۲۰:۲۴ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
عاقا وقتی تعطیل رسمی اعلام میکنید همه جوانب رو در نظر بگیرید چرا سفر با خودرو شخصی ممنون هستش اما وسایل نقیله عمومی آزادانه کارشون رو میکنند
اگه هم وسایل نقلیه عمومی رو تعطیل نمی کنید حداقل نظارت ها جدی باشه راننده بین راه مسافر سفر نکنه یا از ظرفیت اعلامی بیشتر مسافر سوار نکنه
ناشناس
۱۹:۴۳ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
مردم باحالی داریم کلا همه چیز رو برعکس انجام میدن،باید به نوع افراد بگیم اقا برید سفرخوش بگذرونین تا برعکسش عمل کنن
اشکان
۰۴:۱۸ ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
وقتی مثل برده با مردم رفتار کنن تا دوروز تعطیل بشه میرن مسافرت
ناشناس
۱۹:۳۱ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
واقعا وقتی میگید تعطیل، همه جا رو باید تعطیل کنید، نه یه مکان باز باشه و یه مکان بسته.
ناشناس
۱۹:۲۱ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
این نشان دهنده درک و شعور بالای مردم ماست. اقا کسی که می خواد بمیره رو بذارید بمیره
ناشناس
۱۸:۵۱ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
اول جیب مردم را پر کنید بعد محدودیت سراسری ایجاد کنید
ناشناس
۰۱:۳۹ ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
اگه جیبشون خالیه چطور میرن سفر؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
۱۸:۳۲ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
تاسف به خاطر مردمی که شعور لازم را ندارن
علی
۱۵:۳۶ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
مردم رعایت کردن این دولته که کنکور برگزار میکنه و عزاداری میگیره
ناشناس
۱۸:۳۱ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
مملکت ما در حال فروپاشی هست دروغ نگیم بهم وگرنه چه روزنه امیدی داریم؟؟
رادار داریم سامانه داریم خب دیگه چی داریم بش افتخار کنیم؟؟ که بتونیم شکم خودمون و سیر کنیم حالا امید و آرزو پیش کش
ناشناس
۱۸:۲۸ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
تاریخ ثابت کرده که مردم ایران فقط در یک صورت میفهمن
در صورتی که به سرشون بیاد
ناشناس
۱۸:۲۵ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
مردم ایران دارند از قوم بنی اسرائیل هم بدتر میشن
اگر مسئولین جاده ها رو مسدود نکنن میگید : لعنت خدا بر شما نمیتونیم جایی بریم
اگر جاده ها رو مسدود کنن میگید : خدا لعنتتون کنه کرونا زیاد میشه
اگر به فکر نباشن میگید : چرا این مسئولین به فکر نیستن
اگر..
ناشناس
۲۳:۳۹ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
واقعاً درسته.
ناشناس
۱۸:۲۳ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
دقیقا فرق بین عمومی و خصوصی چیه ؟!
هر دو باید تعطیل بشه یا کلا نشه
ناشناس
۱۸:۱۴ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
مردم عجیبی هستیم،چیزهایی از خودمون می بینیم که اگر برامون تعریف میکردند باور نمیکردیم.از یک طرف میگیم که چرا مسئولین کاری نمیکنندو از طرف دیگر همین مقدار کار نیم بندی را هم که انجام میدند خودمون خنثی میکنیم و بهش دهن کجی میکنیم.حواسمون نیست که بیشتر از هر کسی داریم به خودمون میخندیم.و در این کار با کسانی که دارند به ما میخندد کاملا هم نظر و همکار هستیم.واقعاً تاسف انگیزه
علی
۱۵:۳۷ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
اگه مردم ایران بد هستن جمع کنید ازین مملکت برید
محمد
۱۷:۵۸ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
خوب اون دانشجوی بیچاره وقتی خوابگاهش تعطیل بشه مجبوره برگرده خونش چکار کنه اقتصاد کشور با این روش بیچاره خواهد شد برای زندگی کرونایی باید راه حل پیدا کرد علمی و دقیق آموزش نیاز داره ماسک خیلی مهمه کسب و کار مجازی و دارامد مجازی مسولین ما برعکسن بورس تعیل میشه و نماینده ها دنبال تعطیلی اینرنت بانک با اینترنت خیلی کارا میشه انجام داد تعطیلی مطلق کشورو فلج میکنه بابا عروسی شلوغ دیگه چه فایده داره چیزی به نام دانش اموز دیگه معنی نداره دمبال راه های بهتر باشین مسولین محترم
ناشناس
۲۲:۱۰ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
دانشگاه ها که تعطیله
ناشناس
۰۲:۳۴ ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
منظورش دانشجوهای دکتری و ارشد هستند. منم به نوعی درگیر همچین مصیبتی هستم. درسته دانشجوی بومی هستم و خوابگاه احتیاج ندارم. اما کار پایان نامم مانده، دانشگاه تقریبا تعطیله. اساتید راهنما چندین ماهه که نیستند. میگن از طریق تلفن و واتساپ و ... تماس بگیرید. آخه مگر میشه تمام مطالب رو از طریق واتساپ گفت. در ضمن همه جا تعطیله و نیمه تعطیله. برای پیگیری کارهای پایان نامه هم لنگ هستیم. من که دانشجوی دکتری هستم بعد از چهار سال سنوات میخورم. از کجا بیارم حق سنوات بدم؟ اگر پول داشتم که درس نمیخواندم به امید پیدا کردن کار و پول درآوردن درس خواندم. اینم آخر و عاقبتم.
ناشناس
۱۷:۵۷ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
مسیولین هر چی هم تعطیل کنن تا مردم متوجه نشن که باید رعایت کنن به هیچ جا نمیرسیم و اوضاع همینه
دلم میسوزه برای فرهنگ مردم جامعه ام
دلم میسوزه برای خودم که یک سال و نیمه دقیق قرنطینه رو رعایت کردم اما وقتی بقیه رعایت نمیکنن زنجیره قطع نمیشه و مشکل رفع نمیشه
ناشناس
۱۸:۱۸ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
کاملاً درست میگوئید.آفرین که رعایت کردید.شما فرهنگ درست خودتون را ثابت کردید.پس دلتون نسوزه بلکه خوشحال باشید و به خودتون مباهات کنید.امید که فرهنگ درست به جای کرونا همه گیر شود
ابراهیم
۱۷:۵۴ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
فقط خودتان ومردم خسته می کنید تعطیلات راه حل نیست محدویت جاده ای باشد وتعطیلات نه
ناشناس
۱۷:۴۳ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
همین امروز اتوبوس یزد به ارومیه یه صندلی خالی هم نداشت،نا هم اعتراض کردیم گفت ناراحتی نیا چیزی که زیاده مسافر!
به داد یزد و ترمینال یزد برسید که هیچیش سر جاش نیست،راننده اتوبوساشونم همگی معتادند کافیه نگاشون کنید می‌فهمید چی میگم
ناشناس
۱۷:۳۸ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
سلامت عقلی ستاد مقابله با کرونا مشکوک هستش از یه طرف میگن مرگ و میر زیاد شده تعطیلی و ممنوعیت سفر از طرف دیگر حمل و نقل عمومی آزاد هستش آیا خودروی شخصی نسبت به خودروی عمومی امنیت بیشتری ندارد؟
ناشناس
۱۷:۱۹ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
مدیریت کشور به حیف نون بدهید بسیار بهتر مدیریت می کند من دوسال مسافرت نرفتم به محض اتمام طرح منع تردد می روم هر چی می خواهد بشود
ناشناس
۱۷:۱۷ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
بخدا منطقه ما پر پلاک تهران و قم هستش
ناشناس
۲۱:۱۱ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
نمی دونم این گزارش گر ها از کدوم خیابون فیلم تهیه میکنند که این رعایت نکردن مسافر ها از کجا میایند
ناشناس
۱۷:۱۷ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
بخدا منطقه ما پر پلاک تهران و قم هستش
ناشناس
۱۷:۱۰ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
اگر نظارت بیشتری به ناوگان عمومی میشد ،الان پیک پنجم هم نداشتیم .و گرنه کی با بنزین لیتری 3 هزارتومن میرفت تا مشهد .
همه تورهای هوایی و زمینی با تخفیف های زیاد ،برای مشهد و کیش ،تبلیغ می کردن .
همه با هواپیما میرفتن ترکیه .
اتوبوس ها با ظرفیت بالا مسافر پذیرش میکردن .
ناشناس
۱۸:۳۶ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
مشکل مردم هستند
بهانه بیار ،رعایت نمی کنند ،عقل این ملت کجاست نمی دانم
حداقل در شهر خودشان بمانند
ناشناس
۱۷:۱۰ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
شرف انسان به عقل و انسانیت اوست کسی که در کرونا مسافرت میره خودخواهی بی عقل هست همه دوست دارند حال و هوا و آب عوض کنند اما وقتی باعث شیوع هست باید زجر در خانه ماندن را تحمل کنیم
کوهیار
۰۵:۵۶ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
زندانی که نیستیم ادم نیاز به تفریح داره
ناشناس
۱۷:۱۰ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
چرا اتوبوس ،قطار،هواپیما تعطیل نمی شه،ما ساکن یه شهر کوچکی هستیم که تاحلا کرونایی زیادی نداشتیم اما چندروز پیش فردی یه اتوبوس از مردم را به مسافرت برد وموقع برگشت همه کرونا گرفتند والان اکثر مردم کرونا گرفتند
ایران من
۱۷:۰۷ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
این افراد باید قرنطینه بشن داخل اتاق مملو از ویروس کرونا
چون خیلی به ویروسه علاقه دارن وگرنه سفر نمی کردن.
میثم
۰۵:۵۷ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
نون اضافه هم میخوای؟
ناشناس
۱۶:۵۹ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
1.قانون یادتان رفت و کسانی که حق تردد دارند باید تست کرونا بدهند با هزینه خودشان و...
ناشناس
۱۶:۴۶ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
مقصر دولت و مسئولین هستند اما شعور این جماعت کجا رفته خدا داند
تلعت
۰۵:۵۷ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
با هرکی مث خودش
ناشناس
۱۶:۴۴ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
سلام، متاسفانه هیچ گونه نظارتی از طرف پلیس راه، دفتر حمل ونقل مسافری سازمان راهداری نسبت به رعایت پروتکل بهداشتی از طرف اتوبوس های بین شهری نمی شود و کاملا بی تفاوت به این موضوع هستند.
mtc
۱۶:۳۸ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
حمل و نقل عمومی معنی نداره وقتی میگن تعطیل یعنی همه چیز تعطیل
ناشناس
۱۶:۳۴ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
همش به خاطر تعطیلی ها از دوشنبه تا شنبه است.
تعطیلات بی خود
حامد
۱۶:۳۲ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
عجب‌ملتی هستیم‌ما..... اکثر مواقع مسئولان مملکت خودمونو‌با مسئولان ژاپن‌مقایسه میکنیم...ولی هیچ‌ موقع‌خودمونو با ملت ژاپن‌مقایسه‌نمیکنیم...
ناشناس
۱۸:۲۱ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
دقیقاً
سلماز
۰۵:۵۹ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
ملت ژاپن ۸ سال جنگ و ۳۰ سال تحریم رو تحمل نمیکنن
احسان
۱۵:۳۸ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
اگه ملت ایران خوب نیستن برید از ایران