سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حضور طالبان مانع تبادلات مرزی با افغانستان نمی شود

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: علی رغم حضور طالبان در افغانستان هیچ خللی در وضعیت صادرات استان به این کشور ایجاد نشده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، رحیمی‌زاده مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: اکنون مرز‌های تبادلی خراسان جنوبی یعنی مرز‌های دوغارون، ماهیرود و میلَک در امنیت کامل قرار دارند.

او افزود: در حال حاضر تبادلات در مرز ماهیرود طبق روال قبل انجام می‌شود و نباید تحولات در افغانستان ما را نگران تبادلات کند چرا که هرچه در افغانستان رخ دهد باز هم این کشور به بازار ایران نیاز دارد.

رحیمی زاده بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون هیچ خللی در وضعیت صادرات استان ایجاد نشده است و به صورت میانگین ۶۰۰ تا ۷۰۰ دستگاه کامیون حامل کالا به کشور افغانستان از مرز ماهیرود ارسال می‌شود که نسبت به گذشته از نظر تعداد تفاوتی نداشته است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی اظهار کرد: مجموع کالا‌های صادراتی خروجی از طریق گمرکات استان در چهار ماه نخست امسال از نظر ارزشی ۲۶۲ میلیون و ۸۹۸ هزار و ۲۳۲ دلار و از نظر وزنی ۸۴۸ هزار و ۲۰۰ تن بوده است.

او ادامه داد: صادرات خروجی استان در چهار ماه نخست امسال از لحاظ ارزش ۴۱ درصد افزایش و از لحاظ وزن ۱۹ درصد کاهش داشته است.

رحیمی‌زاده عنوان کرد: از ابتدای امسال ۱۶ فقره اظهارنامه وارداتی به ارزش ۶ میلیون و ۱۱۹ هزار و ۲۲۸ دلار و وزن ۴۹۵ تن تشکیل شده که نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر تعداد پروانه ۱۲۹ درصد، از نظر ارزش سه هزار و ۷۳۱ درصد و از نظر وزن ۴۰۸ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/ ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۱:۰۲ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
خاک بر سر آن تاجری که بخواهد با طالبان تجارت کند
ناشناس
۱۹:۴۳ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
طالبان همسایه خوبی نخواهد بود چگونه متوجه نمی شوید؟!