سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دادگستری راور:

شورا‌های شهر و روستا‌ در مسئله پیشگیری از وقوع جرم ورود کنند

رئیس دادگستری راور گفت: شورا‌های شهر و روستا باید اولویت خود را ترویج فرهنگ صلح و سازش و بالا بردن سطح آگاهی‌های حقوقی کارکنان قرار دهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، جلسه کار گروه پیشگیری از وقوع جرایم در حوزه شورا‌های شهر و روستا در راستای حفظ حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم با حضور فرحبخش رئیس دادگستری، استوار زاده معاون دادستان، یزدانپناه رئیس شورای شهر، رحیم پور شهردار و بخشداران مرکزی و کوهساران و اعضا شورای اسلامی شهر راور در محل سالن کنفرانس دادگستری شهرستان راور برگزار شد.

در این جلسه فرحبخش رئیس دادگستری راور ضمن خیر مقدم و خدا قوت به شهردار و منتخبین مردم در شورای شهر راور گفت: امروز مردم شهر راور با انتخاب خود مسئولیت خدمت رسانی و آبادانی شهر را به شما محول کرده اند شما نیز باید هدف خود را خدمت به مردم قرار داده و کار‌های خود را برای رضای خداوند و مردم انجام داده و همیشه خداوند را ناظر بر اعمال و رفتار خود قرار دهید و در همه حال برای سنجش اعمال خودتان مردم را قاضی قرار دهید.

او در ادامه افزود: اعضا شورا با همدلی و همکاری خود و شهردار می‌توانند در پیشبرد اهداف خود موفق باشند و با مدیریت جهادی خدمات خوبی به همشهریان محترم انجام دهند.

فرحبخش عنوان کرد: در راستای اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری و حفظ حقوق عامه و ماموریت ۵ سند تحول قضایی دادگستری شهرستان راور یکی از اولویت‌های کاری خود را پیشگیری از وقوع جرم و کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری قرار داده است و تجربه نشان داده که همیشه پیشگیری بهتر از برخورد قانونی و قضایی است.

فرحبخش در پایان گفت: شورا‌های شهر و روستا با کمک شهرداران و دهیاران و همه مسئولان ادارات و نهاد‌ها باید اولویت کاری را ترویج فرهنگ صلح و سازش و بالا بردن سطح آگاهی‌های حقوقی خود و کارکنان و به دنبال آن پیشگیری از وقوع جرم در حوزه کاری قرار دهند و هر گونه ترک فعل و تخلف و جرم را سریعا به محاکم قضایی گزارش نمایند تا با آن‌ها برخورد قانونی و قاطع شود.

در ادامه مجتبی استوار زاده معاون دادستان راور گفت: مسئولیتی که مردم به شما محول کرده اند یک امانت نزد شما می‌باشد و باید در حفظ آن کوشا باشید.

او در ادامه افزود: در نگاه امیرالمؤمنین (ع) به عنوان برترین و عادل‌ترین حاکم تاریخ اسلامی و بلکه تاریخ بشریت نیز پست‌های حکومتی به مثابه امانت‌هایی در دستان مسئولان جامعه و همچنین امری مقدس محسوب می‌شود که باید حق آن را به خوبی ادا کنند.

استوار زاده گفت: حضرت علی (ع) طی نامه‌اى خطاب به یکی از حاکمان اینگونه می‌فرماند که حوزه فرمانروایی ات طعمه تو نیست، بلکه امانتى است بر گردن تو در دستان تو مالى است از اموال خداوند عزوجلّ و تو خزانه‌دار هستى تا آن را به من تسلیم کنى. امید است که من براى تو بدترین والیان نباشم.

معاون دادستان راور در ادامه عنوان کرد: در راستای پیشگیری از وقوع جرم شهرداران و دهیاران و اعضا شورا‌های شهر و روستا باید ضمن رعایت قوانین و مقررات و شفاف سازی در اموال تحت مدیریت خود قرار داد‌های عمرانی را با رعایت کامل نکات حقوقی و قانونی تنظیم نمایند تا از تشکیل پرونده‌های قضایی جلو گیری شود و شهرداران و دهیاران می‌توانند با اصلاح رویه‌های غلط از ورود و وقوع جرایم پیشگیری کنند.

او در پایان افزود: دادستانی راور به عنوان مدعی العموم در راستای حفظ حقوق عامه کلیه فعالیت‌ها و اقدامات اشخاص و مسئولین را رصد می‌کند و با هرگونه جرم و تخلف و ترک فعل و سوءاستفاده از خلا‌های قانونی و دور زدن قانون برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد.

در ادامه یزدانپناه رئیس شورای شهر راور ضمن تشریح برنامه‌های شورای جدید شهر گفت:  شورای شهر دوره ششم شورایی همدل و صمیمی است که در این دوره سعی بر اجرای طرح‌های کارشناسی شده و علمی در شهرستان داریم.

او در ادامه گفت: در راستای پیشگیری از وقوع جرم و کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضا آماده همکاری و هم افزایی با دادگستری شهرستان می‌باشیم.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.