سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی:

کمبود شدیدی در نیرو‌های پرستاری داریم

احمدهاشمی هشدار داد: وضعیت کرونایی خراسان شمالی بحرانی و وخیم است و روز‌های سختی را می‌گذراند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، سید احمد هاشمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: به رقم اینکه دو بخش جدید برای بستری بیماران کرونایی در بیمارستان امام حسن (ع) اضافه شده ، ولی ظرفیت تخت‌های این مرکز درمانی تکمیل شده است.

هاشمی با اشاره به اینکه متاسفانه شب گذشته تنها ۵ تخت در بیمارستان امام رضا (ع) خالی بود،افزود: ۶۷۰ تخت برای بیماران کرونایی در سطح استان در نظر گرفته شده، اما در حال حاضر علاوه بر این تعداد ۱۱۰ تخت نیز به بیماران غیر کرونایی اختصاص یافته است.


بیشتر بخوانید


او با بیان اینکه روز گذشته ۵۰۰ نفر بیمار کرونایی خدمات درمانی سرپایی دریافت کردند افزود: بیمارستان ارتش هم برای بستری بیماران کرونا شروع به فعالیت کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با تاکید بر خستگی و فشار مضاعف کادر درمان عنوان کرد: کمبود شدیدی در نیرو‌های پرستاری داریم بحدی که حتی به همه نیرو‌های بازنشسته این حوزه نیز فرخوان دعوت بکار زده شده است.

او  یادآور شد: اکثر مبتلایان به کووید۱۹ افرادی هستند که در مراسم عروسی و تعزیه حضور داشتند و با عادی انگاری و سهل انگاری و جدی نگرفتن دستورالعمل های بهداشتی هم اکنون خود و عزیزانشان را گرفتار این ویروس منحوس کرده اند.

 هاشمی با بین اینکه هم اکنون روزانه بیش از هزار تست کرونا در استان انجام می‌شود اظهار داشت: نمونه گیری‌ها برای کرونا طی یک ماه گذشته به شدت افزایش یافته است و در ۱۸ ماه گذشته بیش از ۱۶۰ میلیارد ریال برای انجام رایگان تست کرونا هزینه شده است.

او عنوان کرد: تعداد موارد بستری در شهرستان‌های راز و جرگلان و مانه وسملقان بیشتر شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: تاکنون ۱۹۵ هزار دوز واکسن وارد استان شده که از این تعداد ۱۶۰ هزار دوز آن تزریق شده است.

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.