سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکید نخست وزیر هائیتی بر کمک رسانی به مناطق زلزله زده

نخست وزیر هائیتی در بازدید از مناطق زلزله زده در این کشور بر سرعت کمک رسانی به مردم تاکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، آریل هنری، نخست وزیر هائیتی به مردم آسیب دیده در زلزله مهیب این کشور وعده داد کمک رسانی گسترده به آنها انجام شود. 

بر این اساس، آریل هنری که بعد از حادثه خود را به مناطق آسیب دیده در جنوب شرقی این کشور رسانده در پیامی گفت: ما باید با همکاری منسجم با یکدیگر اقداماتی عملی برای آسیب دیدگان این زمین لرزه انجام دهیم. ما از سازمان‌های بین المللی درخواست کرده ایم برای کمک رسانی و ایجاد اردوگاه‌های موقت جهت اسکان آسیب دیدگان این زمین لرزه به کشور کمک کنند.

به گفته مقامات محلی، جنوب شرقی هائیتی بیشترین خسارت را در این زمین لرزه متحمل شده است. به گفته آژانس حفاظت غیرنظامی هائیتی، تا به حال ۱۲۹۷ نفر در این حادثه جان خود را از دست داده اند و بیش از ۵۷۰۰ نفر نیز مجروح شده اند که همگی به بیمارستان منتقل شده اند.

تلاش نیرو‌های امدادی برای نجات افراد زیر آوار مانده در حالی انجام می‌شود که سازمان‌های هواشناسی بین المللی پیش بینی کرده اند از امروز باران‌های شدید سیل آسا سراسر هائیتی را فراخواهد گرفت و خطر سیلاب این کشور را تهدید می‌کند. یکی از مقامات آژانس امنیت داخلی هائیتی در این باره گفت: بسیاری از مردم از ترس پس لرزه‌های احتمالی شب‌ها را در خیابان‌ها و فضا‌های باز می‌خوابند و باران‌های سیل آسا می‌تواند آن‌ها را در معرض خطرات زیادی از جمله بیماری‌های مختلف قرار دهد.

زمین لرزه ۷.۲ ریشتری روز شنبه در هائیتی هزاران خانه و ساختمان مسکونی را به کلی ویران کرد. ۱۱ سال پیش نیز زمین لرزه‌ای مشابه در این منطقه به وقوع پیوست که در نتیجه آن شماری کشته و بی خانمان شدند. این زلزله در حالی اتفاق افتاد که مردم هائیتی هنوز درگیر خشونت‌ها و اختلافات داخلی ناشی از مشکلات شدید اقتصادی و ترور ماه گذشته رییس جمهور خود هستند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.