سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ضرورت کاهش ظرفیت حمل مسافر به یک سوم/ مبالغ بلیت اتوبوس استرداد داده می‌شود

مدیرکل دفتر حمل ونقل مسافری سازمان راهداری گفت:بخشنامه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا در رابطه با کاهش ظرفیت حمل مسافر به یک سوم لازم الاجرا است.

داریوش باقر جوان مدیر کل دفتر حمل ونقل مسافری سازمان راهداری در گفت وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه بخشنامه امروز در رابطه با کاهش یک سوم ظرفیت لازم الاجرا است گفت:  طبق بخشنامه ای که امروز توسط ستاد ملی مقابله با کرونا ابلاغ شده باید ظرفیت جابه جایی مسافر تا ۵ روز به یک سوم کاهش یابد و هم اکنون اجرای آن الزامی شده است.

او افزود: مسافرانی که بلیت خریداری کرده اند، مبالغ پرداختی آن ها به صورت کامل استرداد می شود و این موضوع به صورت کامل توسط مدیران رصد می شود.

باقر جوان اظهار کرد: در حال حاضر با همکاری مرکز مدیریت راه‌ها به صورت کامل رفت و آمد ناوگان عمومی جاده ای و خودرو‌ها را رصد می‌کنیم.

او تصریح کرد: رانندگان به صورت کامل از تمامی مصوبات و قوانین در بخش ناوگان جاده‌ای تمکین می‌کنند و در صورتی که تخلفی در این بخش صورت گیرد، توسط سازمان راهداری با راننده و همچنین شرکت حمل و نقلی برخورد می‌شود.

باقر جوان با بیان اینکه به هیچ عنوان تاکنون اخطاری در رابطه با کاهش فاصله گذاری اجتماعی به شرکت‌های حمل و نقلی و یا پایانه‌های حمل و نقلی داده نشده است، گفت: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به صورت روزانه و ساعتی این موضوع را رصد می‌کند و تاکنون هیچ اخطاری به ما داده نشده است.

مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای توضیح داد: در حال حاضر رانندگان خود به رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک تاکید بسیار زیادی دارند، اما در صورتی که تخلفی از این افراد سر بزند با آن‌ها برخورد خواهد شد.

باقر جوان اظهار کرد: به صورت کامل تمامی ناوگان در مبدا و مقصد ضدعفونی می‌شوند و در صورتی که مسافری به ما اعلام کند که راننده در بین مسیر مسافری بدون دریافت کد ملی و یا خارج از ظرفیت فاصله گذاری اجتماعی سوار کرده، هم با خود راننده و هم با شرکت حمل و نقلی برخورد خواهد شد.

این مقام مسئول یادآور شد: به هیچ عنوان از تخلف راننده و یا شرکت‌های حمل و نقلی در این حوزه چشم پوشی نمی‌کنیم و به صورت کامل در این بخش نظارت و رصد می‌کنیم.

باقر جوان بیان کرد: در این تعطیلات چند روزه هم ظرفیت ناوگان جاده ای و موضوع استرداد بلیت ها و هم فاصله گذاری اجتماعی به صورت کامل توسط تمامی بخش ها و در تمامی استان ها نظارت می شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.