سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حواشی مدال حسن یزدانی از زبان سخنگوی فدراسیون کشتی

محمدابراهیم امامی، سخنگوی فدراسیون کشتی مطالبی را درباره مدال حسن یزدانی و داوری این مسابقه در المپیک مطرح کرد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رادیو ورزش، محمدابراهیم امامی، سخنگوی فدراسیون کشتی درباره حواشی مدال حسن یزدانی در المپیک توکیو ۲۰۲۰ مطالبی را عنوان کرد.

امامی گفت: این کشتی با نتیجه ۳ بر ۴ به نفع تیلور آمریکایی به پایان رسید. بحثی که چند روز گذشته در رسانه‌ها مطرح شد مبنی بر این که زمانی که اخطار و امتیازی به نفع حسن یزدانی دادند در انتهای تشک بود و کشتی گیر آمریکایی در حالت زانو زده از تشک خارج شد. داور به درستی اخطار به تیلور و یک امتیاز به یزدانی داد. طبق مقررات به این شکل است که هر کشتی گیری که به حالت خاک از تشک خارج می‌شود، در وسط تشک ادامه کشتی باید در حالت خاک باشد. در حالت زانوزده هم از نظر مقررات یعنی حالت خاک.

او ادامه داد: بعضی از دوستان احساس می‌کردند که حسن یزدانی باید در پشت او قرار می‌گرفت و فرار می‌کرد و از تشک بیرون می‌رفت تا در وسط تشک روی خاک قرار می‌گرفت؛ در صورتی که مقررات این را نمی‌گوید. در حالت زانو زده هم وقتی کشتی گیر از تشک خارج می‌شود و به او اخطار داده شود و به حریفش امتیاز تعلق بگیرد طبق مقررات، رقابت در وسط و کشتی در شروع مجدد در حالت خاک آغاز می‌شود.

امامی اضافه کرد: برخی احساس می‌کنند که با نشستن در خاک تیلور، حسن یزدانی برنده آن دیدار می‌شد. من تاکید می‌کنم که اخطار را به حریف و امتیاز را به یزدانی دادند. فقط موضوعی که وجود دارد باید حسن شانس خود را در وسط و در حالت خاک روی حریف امتحان می‌کرد. این که داوران آن دیدار جریمه شدند صحت دارد؛ چرا که در تمامی مسابقات چه در مسابقات جهانی، چه در المپیک و حتی در مسابقات بین المللی، کشتی گیرانی که در حین مسابقه، داور باعث متضرر شدن آن‌ها می‌شود؛ داور وسط، قاضی و رئیس تشک و هر کدام از آن‌ها که مقصر باشد را در آن مسابقه به صورت تعلیق در می‌آورند. در این مسابقه حسن یزدانی و تیلور، داور وسط و رئیس تشک مجبور بودند کشتی گیر را به خاک بنشانند و از ادامه قضاوت آن‌ها در آن مسابقات جلوگیری کردند و این قضیه صحت دارد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.