سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدت برگزاری مراسم عزاداری در هیئت‌های مشهد فقط ۲ ساعت

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات خراسان رضوی گفت: هیئت‌ها و تکایای مذهبی همانند سایر شهر‌های کشور به دلیل وضعیت قرمز و‌جلوگیری از شیوع بیماری کرونا ۲ساعت زمان برای برگزاری مراسمات در فضای باز دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مرتضی همتی‌فر معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه اکنون به ۱۰۰۰هیئت مذهبی در مشهد به شرط برگزاری مراسم در فضای باز مجوز داده شده است، گفت: حدود ۲۵۰۰هیئت مذهبی استان در دهه محرم در بوستان‌ها و مدارس مراسم برگزار می‌کنند.

او افزود: در ابلاغیه ستاد کرونا به سراسر کشور و پیرو مذاکراتی که سازمان تبلیغات اسلامی با هیئت‌های مذهبی برگزارکننده مراسم داشته، مقرر شده است نهایت زمان عزاداری‌ها در ایام محرم ۲ ساعت باشد. در بازدید‌هایی که در چند روز گذشته از هیئت‌های مذهبی داشتیم، خوشبختانه بیشتر شیوه‌نامه‌ها رعایت می‌شود.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی درباره پخش نذری که باعث تجمع مردم و ایجاد صف‌های طولانی می‌شود که مغایر شیوه‌نامه‌های بهداشتی ستاد ملی کروناست، ادامه داد: نظارت‌ها نشان داد که هیئت‌های مذهبی برگزارکننده مراسم در مشهد تمامی شیوه‌نامه‌ها را رعایت می‌کنند و خوشبختانه اگر توزیع نذری دارند، به‌صورت بسته‌بندی و بهداشتی به عزاداران حسینی داده می‌شود. در ایستگاه‌های صلواتی گزارش تخلف داشتیم و تذکر هم داده شده است.

همتی‌فر بیان کرد: سامانه کشوری به‌نام صدای مردمی هیئت ایجاد شده است که مردم می‌توانند انتقاد‌ها و پیشنهادهایشان را مستقیم ارائه کنند.


بیشتر بخوانید


او درباره نحوه برگزاری مراسم در روز‌های عاشورا و تاسوعا تصریح کرد: بر اساس شیوه‌نامه سراسری، هیئت‌ها در این دو روز که حجم عزاداری‌ها بیشتر می‌شود، باید شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را بیشتر مدنظر قرار دهند.

 حرکت دسته‌های عزاداری در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی در تمام نقاط کلان‌شهر مشهد، به‌ویژه در اطراف حرم مطهر رضوی و نیز ورود دسته‌ها به داخل اماکن مقدس و مذهبی ممنوع است.

با اعلام دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیشترین تمرکز این روز‌ها روی رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در هیئت‌های مذهبی است و باتوجه‌به صدور مجوز‌ها از سوی اداره‌کل تبلیغات اسلامی، جلساتی با مسئولان این مجموعه داشته‌ایم تا نواقص موجود در این زمینه برطرف شود.

 

انتهای پیام//ر.ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.