سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کم آبی سد اکباتان و تهدید خشک شدن تا پایان مهرماه

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با بیان اینکه وضعیت آب استان همدان بسیار نگران کننده است، گفت: سد اکباتان تا مهرماه آب دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، منصور ستوده، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت: با وجود اینکه حجم آب سد اکباتان به ۱۱/۵۱ میلیون متر مکعب کاهش یافته است، پیش بینی می‌شود با شرایط موجود تنها تا مهر ماه می‌توان آب شهر همدان را از این سد تأمین کرد.

او کاهش بارندگی را مهم‌ترین عامل برای کاهش ذخیره این سد بیان کرد و گفت: با کاهش بارندگی‌هایی که امسال در مقایسه با پارسال اتفاق افتاد متاسفانه بارش‌های ۴۷۰ میلی لیتری سال ۹۹ به ۲۸۰ میلی لیتر رسیده که نشان می‌دهد همدان با ۴۲ درصد کاهش بارندگی همراه است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با بیان اینکه برای برون رفت از این وضعیت و جبران کم آبی استان و به منظور تامین آب آشامیدنی استان برخی پروژه‌های آب رسانی و انتقال آب به همدان در حال اجرا است، تأکید کرد: متاسفانه ذخیره فعلی سد اکباتان به عنوان مهم‌ترین منبع تامین آب آشامیدنی شهر همدان حدود ۳۴ درصد است به این معنا که حجم فعلی این سد تنها ۱۱/۲ میلیون متر مکعب آب دارد، بر همین اساس به نظر می‌رسد اگر شرایط به همین شکل پیش رود باید هرچه زودتر بهره برداری از طرح اضطراری آبرسانی به همدان به پایان برسد.

منصور ستوده با بیان اینکه از ۱۳ دشت استان همدان همه جزو دشت‌های ممنوعه است، افزود: برداشت بی رویه آب از منابع آب زیر زمینی و دشت‌ها موجب ایجاد فروچاله در برخی مناطق استان همدان شده است.

انتهای پیام/ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.