سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه‌اندازی مرکز درمان سرپایی بیماران کرونایی در زائرسرای رضوی

به همت بنیاد کرامت رضوی، زائرسرای رضوی در بلوار چمن مشهد به مرکز ارائه خدمات درمانی سرپایی ویژه بیماران کرونایی تبدیل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، پیرو اجرای دستورات ۸ ماده‌ای تولیت آستان قدس مبنی بر بسیج همه امکانات این مجموعه به منظور کمک به دانشگاه علوم پزشکی مشهد و کاهش آلام بیماران کرونایی، بنیاد کرامت رضوی نیز پای کار آمد و بخشی از نیاز‌های مهم شهر مشهد را تامین کرد.

ایجاد مرکز خدمات سرپایی


محمدحسین استادآقا مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی گفت: تولیت آستان قدس رضوی دستوری ۸ بندی برای مقابله با کرونا و کمک به مجاوران حضرت رضا (ع) صادر کرده‌اند که مطابق آن همه بنیاد‌ها و موسسات زیرمجموعه آستان قدس برای بهبود این شرایط بحرانی دست به کار شده‌اند.


بیشتر بخوانید


او افزود: بنیاد کرامت رضوی که پیش از این نیز خدمات گسترده‌ای در حوزه حمایت‌های معیشتی دوره کرونا ارائه کرده بود، در تازه‌ترین اقدام خود و متناسب با شرایط بحرانی کنونی، با همکاری بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی، مرکزی را برای ارائه خدمات درمانی سرپایی ویژه بیماران کرونایی در زائر شهر رضوی واقع در خیابان چمن ۹۹ راه‌اندازی کرده است.

معاینه سرپایی و اقدامات تشخیصی

مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی ادامه داد: با توجه به پایش و ارزیابی انجام شده درباره نیاز‌های فوری بیماران کرونایی و خانواده‌های درگیر بیماری، مشخص شد کمبود فضا‌های درمانی برای انجام اقدامات سبک مانند معاینه سرپایی و تشخیصی، از نیاز‌های ضروری است و بر همین اساس تصمیم به تجهیز و راه‌اندازی این مرکز در زائرسرای رضوی گرفته شد.

استادآقا بیان کرد: این مرکز در گام نخست با ۸۰ تخت فعال شده و به انواع امکانات تخصصی بیمارستانی به‌ویژه کپسول‌های اکسیژن‌ساز تجهیز شده تا بتواند یکی از نیاز‌های مهم این شرایط را تامین کند، کادر درمانی این مرکز از خادمیاران سلامت و شامل ۲ پزشک، ۱۰ پرستار و ۶ نیروی خدماتی هستند که در دو شیفت، به مراجعه‌کنندگان خدمت می‌کنند.

 ۲ آمبولانس برای انتقال بیماران اورژانسی

او تصریح کرد: بنیاد کرامت رضوی در کنار راه‌اندازی این مرکز، برای تسهیل امور درمانی بیماران، ارائه خدمات دیگری را نیز دنبال کرده است که تجهیز داروخانه و استفاده از دو آمبولانس از جمله این خدمات است تا در صورت نیاز و طبق هماهنگی با بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد مشهد، بیماران دارای شرایط حاد، به سرعت از زائرسرا به نزدیک‌ترین بیمارستان انتقال داده شوند.

 

انتهای پیام//ف.ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.