سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاص بیش از ۶۰ درصد تخت‌های بستری چهارمحال و بختیاری به بیماران کرونایی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: هم اکنون بیش از ۶۰ درصد تخت‌های بستری استان چهارمحال و بختیاری را بیماران کرونایی اشغال کرده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، دکتر مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار داشت: هم اکنون بیش از ۶۰ درصد تخت‌های بستری استان چهارمحال و بختیاری را بیماران کرونایی اشغال کرده اند.

او افزود: گذر از پیک پنجم شیوع بیماری کووید ۱۹ وابسته به رفتار مردم و مسئولین است.


بیشتر بخوانید


دکتر شیرانی اضافه کرد: چنانچه سطح رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی افزایش یابد، استان طی هفته جاری و یا هفته آینده به قله پیک بیماری خواهد رسید و سیر نزولی آمار مبتلایان به زودی آغاز خواهد شد، اما در صورتی که رعایت موازین بهداشتی کاهش یابد ممکن است دیرتر به قله پیک رسیده و حتی نبرد با ویروس در پیک پنجم چندین ماه به طول بیانجامد.

او کاهش محسوس ترددها، دورهمی‌ها و تجمعات و افزایش مراقبت‌های بهداشتی را مهمترین عامل امیدوارکننده برای کاهش مبتلایان به کرونا و آغاز سیر نزولی آمار طی دو هفته آینده اعلام کرد و افزود: با توجه به تعداد زیاد موارد ابتلا و شتاب واکسیناسیون عمومی علیه کرونا و بر اساس شواهد علمی، پیک پنجم شیوع بیماری آخرین موج منجر به بستری و مرگ و میر ناشی از کووید ۱۹ خواهد بود.

دکتر شیرانی اضافه کرد: کرونا حذف شدنی نیست و در آینده به صورت خفیف‌تر و به شکل آنفولانزای فصلی شاید همراه با افزایش موارد سرپایی وجود دارد، و امید است بار بستری و تعداد بیماران بدحال و یا مرگ و میر ناشی از کووید ۱۹ بصورت چشمگیر کاهش و یا به صفر برسد.

او همراهی مردم در عبور از پیک کنونی را مهم دانست و گفت: کسانی که بیمار یا مشکوک به کرونا هستند حداقل ۱۰ تا ۱۴ روز از خانه خارج نشوند و مراودات انسانی را به صورت کامل قطع کنند.

دکتر شیرانی از مردم و هم استانی‌ها خواست: به مدت دو تا سه هفته آینده در خانه بمانند و به غیر از موارد ضروری از خانه خارج نشوند تا شاهد قطع زنجیره انتقال بیماری در استان و کشور باشیم.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.